Hoi...
Ik rijd inmiddels al weer een tijdje rond in m'n nieuwe oude 110, dolle pret nog steeds, ben er wel druk mee maar voor de rest is het erg leuk. Radio aan (hoezo luxe?), raampie open, mooi weer, lekker cruisen. Geweldig! Maar...
De laatste paar weken gaat het terugschakelen van 3 naar 2 nogal lastig. Valt er niet lekker in, en je moet af en toe echt wrikken om 'm goed te krijgen. Dat is soms nogal irritant als je net een slome bocht moet maken en die twee wil maar niet pakken. Iemand enig idee hoe dit komt of wat er aan te doen is? Het gaat om een 110 uit '89 met een LT77 gearbox. Wil 'm ook niet echt forceren want dat kan alleen maar slecht zijn.
De twee pakt ie vanuit de een altijd goed, alle andere versnellingen werken ook prima, alleen die 3->2 dus niet. Heb er nog extra op gelet om de koppeling in te trappen tot ie echt niet verder kan, maar dat hielp ook niet.
Nog een kort ander vraagje. Soms bij het inparkeren als het stuur helemaal een kant op staat en als de koppeling dan op komt begint er ergens voor bij het wiel wat te piepen, een soort schril hoog gepiep, niet echt lekker. Stuur iets terug dan is er niks aan de hand. Tijdje geleden was de pakking bij de meenemer aan de voorkant gescheurd, daar lekte wat olie uit. De pakking heb ik inmiddels vervangen, maar de olie nog niet opgevuld, kan dat er iets mee te maken hebben?
Alvast bedankt weer!
Cheers,
Koko
Paar vragen 110, terugschakelen en gepiep
Re: Paar vragen 110, terugschakelen en gepiep
wat betreft die versnellingsbak ik weet niet waar je woont maar tegen een vergoeding en de materiaal kosten wil ik je deze wel reviseren al dat nog niet gebeurt is en anders na kijken ben zelf monteur dus
Beste Laurens! De eerste vereisten voor een goede LT77 revisie[evenals Series,LT 85,LT95,R380,etc]zijn 1;ervaring en vakmanschap,2;het juiste speciaalgereedschap,3;een goede onderdelentoeleverancier voor de lagers,evt. te vervangen tandwielen,assen,etc.4:En daar komen nog wat meer dingen bij kijken,zoals bijv. de garantie die je op de revisie geeft!We weten allemaal intussen dat jij over pt.1 wel beschikt,maar heb je ook over pt. 2,3 en4 nagedacht?Vr gr Henk B
koko heb jij stuurbekrachtiging? en zo ja kijk ff olieniveau na. stuurpomp gaat dan ook piepen suc6 Gheert
henk wat bedoel je nou met pt1 pt 2 pt 3 en 4
snap je eventjes niet kun je me dit nader toelichten
snap je eventjes niet kun je me dit nader toelichten