Het zal vast overal staan, maar ik kom even niet verder met de zoekfunctie.
Ik rij met een serie III uit 1984. Ik gooi er 98 met loodvervanger in en wil nu het ontstekingstijdstip controleren met de stroboscoop.
In Haynes hebben ze het dan over 6 graden voor (of na?) ontsteking, terwijl VIS praat over 0 graden.
Wat moet het nu zijn.
PS. Heb ik nu een compressieverhouding van 8:1 of 7:1?
Op de site van VIS staat overigens ook dat als ik een 8:1 blok heb, ik met loodvrije benzine kan rijden. Gooi ik er nu al die tijd te dure benzine erin ?
Iemand die me verder helpt?
Bij voorbaat dank.
Groeten, Michael
Ontstekingstijdstip 2,25 benz.
Re: Ontstekingstijdstip 2,25 benz.
Mijn handboek heeft het over:
3gr BTDC (80-85 octane fuel)
6gr BTDC (90-96 octane fuel)
Ik gooi er altijd Euro 85 in, met loodvervanger.
Waaraan kun je herkennen of de compressieverhouding 1:7 of 1:8 zou moeten zijn?
Mvg
Rien
3gr BTDC (80-85 octane fuel)
6gr BTDC (90-96 octane fuel)
Ik gooi er altijd Euro 85 in, met loodvervanger.
Waaraan kun je herkennen of de compressieverhouding 1:7 of 1:8 zou moeten zijn?
Mvg
Rien
Een 2.25 benzineblok kan uitstekend uit de voeten met loodvrije benzine, pas op LPG gaat het op den duur last geven.
Ik zou een tijdstip van BDP tot 3gr VBDP aanhouden en eens aankijken hoe dit bevalt. De 6gr lijkt mij meer voor LPG, hoewel Fred 101 daar ook weer andere (onderbouwde) ervaringen mee heeft.
Gezien het bouwjaar moet het wel een 8:1 zijn.
Je gooit er inderdaad al die tijd al te dure benzine in.
Dennis B.
Ik zou een tijdstip van BDP tot 3gr VBDP aanhouden en eens aankijken hoe dit bevalt. De 6gr lijkt mij meer voor LPG, hoewel Fred 101 daar ook weer andere (onderbouwde) ervaringen mee heeft.
Gezien het bouwjaar moet het wel een 8:1 zijn.
Je gooit er inderdaad al die tijd al te dure benzine in.
Dennis B.
Jij weet er wel weer erg veel van Dennis. Zoals altijd weer dank voor je informatie. Ik ga eerst maar eens kijken waar het ontstekingstijdstip nu op staat. Ik zal ook maar weer eens 95 zonder lood tanken. Scheelt weer!
Groeten, Michael
Groeten, Michael