Weet iemand of er op het volgende remsysteem een remkrachtverdeler thuis hoort?
Ik heb een Series III, benzine uit 1973, met een single line remsysteem. Zonder rembekrachtiger. Alles is vernieuwd, maar ik ben in de boeken en op de tekeningen geen remkrachtverdeler tegen gekomen.
Bedankt alvast.
remkrachtverdeler?
Re: remkrachtverdeler?
Ik denk het wel, ik weet het niet zeker, maar indien mogelijk ( alles is mogelijk) zou ik het zeker monteren.
groet, Paul
groet, Paul
Het kan kloppen dat je in de boeken geen remkrachtverdeler tegengekomen bent, want die is er niet voor een series en is ook nooit een optie geweest.
In de series met gescheiden systeem hoort wel een drukverschil schakelaar, maar daar heb je in een enkel systeem niets aan.
Dennis B.
In de series met gescheiden systeem hoort wel een drukverschil schakelaar, maar daar heb je in een enkel systeem niets aan.
Dennis B.
Eindelijk iemand die dat ding niet voor remkrachtverdeler uitscheld 
Wat dennis bedoeld is een lastafhankelijke remkrachtverdeler. Die zit bv op een 101. Als de auto niet geladen is doen de remmen achter minder mee.
Dat andere ding zit op series met een gescheiden remsysteem en detecteerd of er in de twee circuits gelijke remdruk is. Zoniet dan gaat een lampje branden. Ik heb bij mij ze er alle twee tussen uit gesloopt. Ik voel het toch wel als het mis gaat, de potjes zitten voor mijn neus en zijn doorzichtig en weer een onderdeel minder wat fout kan gaan. Ik dacht wel dat het vanaf bepaalde bouwjaren verplicht is.
Fred101

Wat dennis bedoeld is een lastafhankelijke remkrachtverdeler. Die zit bv op een 101. Als de auto niet geladen is doen de remmen achter minder mee.
Dat andere ding zit op series met een gescheiden remsysteem en detecteerd of er in de twee circuits gelijke remdruk is. Zoniet dan gaat een lampje branden. Ik heb bij mij ze er alle twee tussen uit gesloopt. Ik voel het toch wel als het mis gaat, de potjes zitten voor mijn neus en zijn doorzichtig en weer een onderdeel minder wat fout kan gaan. Ik dacht wel dat het vanaf bepaalde bouwjaren verplicht is.
Fred101