Hoi
Eigenaar van de Freelander TD4 grijskenteken uit 2001.
Sinds een paar weken heeft de freelander start problemen (' s ochtend en 's middags).
Sleutel er, in omdraaien, voor gloeien, controle lampjes zoals bekent, starten, klik, niks.
Dit process kan ik ongeveen in een tijdsvak van 30 seconden tot 5 minuten herhalen. Dan is het starten, motor draaien en niets aan de hand.
Het gebeurd ook wel eens dat ie in een keer start, dus het is niet consequent, maar het lijkt voornamelijk te gebeuren als ie een paar uur heeft stil gestaan (een nacht bijvoorbeeld).
In het begin leek het te werken als de radio aan/uit deed, airo aan/uit, handrem in/uit etc, maar toch langzaam tot de conclusie gekomen dat dit waarschijnlijk toeval is.
Advies gevraagd, voordat ik naar een dealer mag die het gaat "onderzoeken" en me arm rekent aan allerlei uren en vervangende onderdelen, wat het wel eens zou kunnen zijn....
thx
Sijbren
Freelander start probleem
Re: Freelander start probleem
O ja.
Zie net de TD5 start probleem case.
Accu is begin dit jaar vervangen (door een Laro Dealer)
Zie net de TD5 start probleem case.
Accu is begin dit jaar vervangen (door een Laro Dealer)
Ik heb de twee sleutels geprobeerd (zoals eerder werd gesuggereerd) echter exact het zelfde probleem.
Nu kan het zijn dat ze allebij niet goed zijn.
Waar zit het sensoortje in de sleutel ?. Werkt dit op een batterij of is dit RFID achtig
Nu kan het zijn dat ze allebij niet goed zijn.
Waar zit het sensoortje in de sleutel ?. Werkt dit op een batterij of is dit RFID achtig
De transponder zit in de afstandsbediening en als de batterijen niet meer goed zouden zijn geeft de auto een signaal.
Voor zover ik weet hebben de batterijen in de afstandsbediening geen invloed op de startonderbreker maar alleen op het alarm.
Als de transponder niet herkent wordt slaat de motor niet aan, maar de startmotor draait dan wel rond.
Het meest waarschijnlijke is dat de startmotor defect is, gezien de verschijnselen zou het vuil of versleten koolborstels kunnen zijn.
Dennis B
Voor zover ik weet hebben de batterijen in de afstandsbediening geen invloed op de startonderbreker maar alleen op het alarm.
Als de transponder niet herkent wordt slaat de motor niet aan, maar de startmotor draait dan wel rond.
Het meest waarschijnlijke is dat de startmotor defect is, gezien de verschijnselen zou het vuil of versleten koolborstels kunnen zijn.
Dennis B