TD5 moto failure??
TD5 moto failure??
Hallo,
Gisteren hebbeen we onze D90 TD5 1999 ergens in de schaduw geparkeerd. Na een uurtje of wat willen we wegrijden en doettie het niet meer? Helamaal vreemd omdat we nog nooit een storinkie gehad hebben. In het display verschijnt het lampje van de engine. Starten resulteert vervolgens niet meer in een lopende motor.
We zijn weggesleept, en moeten nu naar de garage. Heeft iemand enig idee wat dit zomaar kan zijn? Alle zekeringen heb ik al nagelopen, daar zit het niet in.
Igor
Gisteren hebbeen we onze D90 TD5 1999 ergens in de schaduw geparkeerd. Na een uurtje of wat willen we wegrijden en doettie het niet meer? Helamaal vreemd omdat we nog nooit een storinkie gehad hebben. In het display verschijnt het lampje van de engine. Starten resulteert vervolgens niet meer in een lopende motor.
We zijn weggesleept, en moeten nu naar de garage. Heeft iemand enig idee wat dit zomaar kan zijn? Alle zekeringen heb ik al nagelopen, daar zit het niet in.
Igor
Re: TD5 moto failure??
Batterij van de startonderbreker op??
Had ik ooit met mijn 300Tdi
Marco
Had ik ooit met mijn 300Tdi
Marco
Lijkt op de symptomen van een leeg batterijtje in je afstandbediening, maar dan krijg je hem alleen met de sleutel van het slot af. Of had je hem misschien niet afgesloten?
Heb je al met de reservesleutelhanger geprobeerd?
PN
Heb je al met de reservesleutelhanger geprobeerd?
PN
Hoi PaNiek,
maar goed dat het mijn oliepompboutje niet is he
Maar in reactie op jouw bericht: dan ga je er van uit dat ik centrale deurvergrendeling heb? Die heb ik namelijk niet. De sleutelhanger heeft enkel alarm in zich. en dat werkt nog.
Igor
maar goed dat het mijn oliepompboutje niet is he

Maar in reactie op jouw bericht: dan ga je er van uit dat ik centrale deurvergrendeling heb? Die heb ik namelijk niet. De sleutelhanger heeft enkel alarm in zich. en dat werkt nog.
Igor
lijkt op een transponder probleem
in je sleutel zit een zender die die met je slot comunieseert
komt dit niet overeen start je moter niet je hoort wel je start motor
maar hy slaat niet aan
mvg tim
in je sleutel zit een zender die die met je slot comunieseert
komt dit niet overeen start je moter niet je hoort wel je start motor
maar hy slaat niet aan
mvg tim
accu loskoppelen, de beide kabels die afgekoppeld zijn tegen elkaar houden. Weer op de accu plaatsen en vervolgens starten.
Bart
Bart
2 weeken geleden in frankrijk td5 langste kant wat drinken 15min en niet starten wat blijk accu leeg maar net niet voor het rond draaien van de motor maar wel voor de brandstof inlaatsensor niet open te gaan .
Ik had begrepen dat de TD5 is voorzien van een anti-inbraaktoeter met een verzegelde, eigen voeding die begint te loeien zodra je de accu afkoppelt (tenzij je dat binnen x seconden na het uitschakelen van de motor doet).
Als dat zo is dan lijkt me dat toch een nadeel van de methode Bart, vooral met dit warme weer en open vensters.
PN
Als dat zo is dan lijkt me dat toch een nadeel van de methode Bart, vooral met dit warme weer en open vensters.
PN