Kachel radiator Disco

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje Disco, 1990 V8 LPG

Kachel radiator Disco

Bericht door Keesje Disco, 1990 V8 LPG »

Mijn kachel radiator is al maanden lek, maar is ook al maanden doorverbonden dus op zich geen probleem.
Nu kan ik een komplete Unit met ventilator en radiator etc. overnemen van een collega prikker.
Deze komt uit een Disco van 1990 maar een 200 TDI.
Zijn deze uitwisselbaar; de verkoper zei dat er wel eens verschillen kunnen zijn tussen de twee types.
Met name de radiator zou van staal danwel kunstof kunnen zijn ?
Ik heb de mijne nog niet uitgebouwd dus weet ook niet voor wat voor materiaal de mijne zou kunnen zijn.
De aansluitingen van mijn auto zijn van metaal.
arthurverhalle

Re: Kachel radiator Disco

Bericht door arthurverhalle »

Even uit mijn hoofd, morgen ben ik weer in de buurt van een parts catalogue.

Als een disco 200 tdi op dezelfde manier als een defender 200tdi in elkaar zit, dan gaat het niet helemaal goed, tenzij je een intercooler op je V8 moet hebben.

Morgen kijk ik het even na voor je !

Groeten,

arthur
Eric

Bericht door Eric »

Kees,

Mocht de 200TDI radiator niet passen op jou auto, dan houd ik me aanbevolen !!
Heb net mijn radiator bij de ijzer boer gebracht omdat de lamellen er uit vielen :-(

gr Eric Metselaar
06-53664183
Keesje Disco, 1990 V8 LPG

Bericht door Keesje Disco, 1990 V8 LPG »

Ik zal er aan denken
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Zo, daar ben ik weer.

V8 -> radiateur + oliekoeler

200tdi -> radiateur + intercooler + oliekoeler

De unit waarin radiateur etc hangen is voor beide motortypen hetzelfde, dus het zal wel passen. Ik vraag me alleen af wat er met je koeling gaat gebeuren nu je een kleinere radiateur krijgt, immers de intercooler zit naast de radiateur, en bij een V8 is dat gehele oppervlak gewoon nog radiateur.........

Ook met de slangen zal het niet helemaal passen....

Dus een reductie van je koeloppervlak met ongeveer 30% lijkt mij geen prettig idee !

groeten,

Arthur
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik weet niet wat de intercooler en oliekoeler ermee te maken heeft, maar volgens mij gaat het bij Kees om de kachelradiator en niet om de radiator voor de koeling.

Dennis B.
Disco

Bericht door Disco »

Zat ik net aan te denken, de kachel radiator zit helemaal niet bij de gewone radiatoren maar in de kachelunit.

Ik zou Jansen Used ff bellen een kachel unit schijnt vrij schaars te zijn, ze zullen je best wel kunnen vertellen of deze uitwisselbaar zijn.

Theo
De Groene Onconstructie

Bericht door De Groene Onconstructie »

je kan naar de radiateurenboer gaan kun je m laten solderen. Helaas was die van mij zo verrot dat ze maar gelijk een nieuwe besteld hebben. .

SUC6 gheert
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Excuses voor het misverstand ! Echter ik las radiateur en dacht : die zit voorin. Overigens heet dat ding bij de kachel een MATRIX en die is voor alle modellen hetzelfde.

Arthur
Plaats reactie