Zuigerveren update2

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Robbert

Zuigerveren update2

Bericht door Robbert »

Eindelijk naar een aantal dagen sleutelen en wachten op onderdelen rijdt Orange Queen weer.

Na enig mail contact met Niels en Sander heb ik de kop geligt en de zuiogerveren getest met olie op de cylinder te gieten. Na twee dagen was er nouwelijks iets weg gelopen dus dat was niet mijn probleem.

De kop had ik ondertussen ook al weg gebracht en bij de reviseur bleek ik twee lekkende kleppen te hebben. Toen ik de kop weer ben gaan ophalen bleek op een van de kleppen een vlieg te plakken. Verder is de kop weer netjes gemaakt kleppen opnieuw geslepen en de zetels ook. Nieuwe klepseal er op.

Bij het monteren kwam ik er ook achter dat mijn nokkenas op een punt erg stroef liep. Bleek nu dat dit punt er een stukje metaal was vast gelopen. Dit heb ik kunnen verhelpen met wat schuur en polijst werk.

Nadat ik de kop had geplaatst en de ketting weer mooi opspanning had staan dacht ik mooi de boel te kunnen starten. Bij de revisie van de injectors was de pomp alweer mooi optijd gezet. Aangezien dat ik die niet los had gehad dacht ik dat die nog wel goed zou staan. Helaas hij wouw niet starten.

Toen ook nog maar eens de tijdband vervangen. Dit ging echt makelijk en was ook echt nodig. De nieuw is mooi voorzien van twee merktekens en die moet je gelijk zetten met de merktekens op de pomp pully en die van de krukas. Toen weer even ontluchten en starten maar en lopen jaaaahooeeee.

Vanmorgen naar mijn werk gereden wat een genot. en wat een kracht zo'n 6 cylindertje.

Groeten,

Robbert van der Biezen
Orange Queen 109"stawag 2.8d 6 cyl.
Aad G

Re: Zuigerveren update2

Bericht door Aad G »

lekker he !
Robbert

Re: Zuigerveren update2

Bericht door Robbert »

HEERLIJK
janzzen