Beugel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jorrit

Beugel

Bericht door Jorrit »

Hoi,

was ik weer ik heb net even rondgebeld, en er werd mij verteld dat om de pomp van de stuurbekrachtiging te monteren een heel speciaal beugeltje nodig was die absoluut niet zelf te fabriceren was, weet iemand over welk beugeltje dit gaat is er iemand die dit beugeltje heeft, of die er een fotootje of tekening hiervan heeft of weet te staan. Mijn tweede vraag was, is de TD uitgevoerd met stuur bekrachtiging en is hier niet hetzelfde beugeltje voor nodig dan? En als laatste vraag heeft er of weet iemand een klein stuur tekoop.

Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Pa-ul

Re: Beugel

Bericht door Pa-ul »

Volgens mij bedoel je een zgn. tie-bar
Pa-ul
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Zou kunnen weet ik niet het is de beugel waar mee je een pomp voor de stuurbekrachteging op een 2,5 D blok kan monteren

Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Eric

Bericht door Eric »

Jorrit, de beugel die je nodig hebt is de zelfde als die op de TD zit, toevallig heb ik er een zien liggen bij Knook (in het magazijn).

Het beugeltje moet ook wel zelf te maken zijn, hou het dan simpel, dynamo naar de andere kant (boven brandstof pomp) en op de plek die vrij komt een olie pomp.
(ook bij knook op de schappen zien liggen)

gr Eric
gerben

Bericht door gerben »

na even speuren in ons magazijn heb ik het volgende voor je gevonden:

stuurhuis
stuurbekrachtigingspomp
beugel aan motor
montage plaat voor pomp aan beugel
krukaspoulie
poulie voor pomp
v-snaar

bel maar even
gerben
Menno

Bericht door Menno »

Hoi Jorrit,

Dit staat op de site van Lands End: ( [www.btinternet.com] )

STEERING BOXES.  Power assisted or manual.  Secondhand, reconditioned or new. 
STEERING COMPONENTS.  All steering parts normally in stock.

Je zou ze eens kunnen bellen. Onze stuurbekrachtiging en alles wat er bij hoorde komt daar ook vandaan. (2,5 N/A D) 

Gr. Menno
[www.qwerty-realisatie.nl]
Huub Pennings

Bericht door Huub Pennings »

Hmm, die beugel is geen probleem, heb zelf voor de 90 en 110 een bevestiging gelast
die op de "militaire" dynamo plaats zit. Paar uurtjes knutselen (slijpen, lassen boren).
Plaats reactie