Bout wil niet los
Bout wil niet los
Voor mijn vakantie wil ik de olie bij vullen van mijn versnellings bak en van mijn tussenbak. Allebij zweten ze olie.
Ik krijg de bouten niet los, niet met een grote ratel en kracht. In de Land Rover manual staat een waarschuwing om voorzichtig te zijn met aandraaien. Ik wil de boel niet slopen met het los draaien.
Ik zie iets van "lak" bij de bouten.
Wat moet ik doen.
Jorre
Ik krijg de bouten niet los, niet met een grote ratel en kracht. In de Land Rover manual staat een waarschuwing om voorzichtig te zijn met aandraaien. Ik wil de boel niet slopen met het los draaien.
Ik zie iets van "lak" bij de bouten.
Wat moet ik doen.
Jorre
Re: Bout wil niet los
Het is een Defender 110 met een 2,5 TD diesel blok uit 1987.
Versnellings bak LT77 en een 230 tussen bak.
Jorre
Versnellings bak LT77 en een 230 tussen bak.
Jorre
Tja, niet dat ik nu de oplossing weet, maar dit geeft de experts weer wat meet speelruimte...
Bij mijn series 3 was het overigens gewoon een kwestie van vééél kracht zetten, probeer eens een grotere hefboom als daar ruimte voor is.
Bij mijn series 3 was het overigens gewoon een kwestie van vééél kracht zetten, probeer eens een grotere hefboom als daar ruimte voor is.
Hoi Jorre,
Ik neem aan dat je de goede kant op draaid.
Inspuiten met Imal om de roest eromheen los te weken.
Bout laten schrikken door er op te kloppen (let op niet te hard slaan, de bak is geen aanbeeld).
Probeer het eens met een warm blok (uitzetting).
De lak die je ziet zitten is waarschijnlijk geel ... of rood. In het leger (maar ook bij civiele auto's) worden de smeerpunten nogal eens van een kleurtje voorzien om ze herkenbaar te maken.
Apke
www.larrie.nl
Ik neem aan dat je de goede kant op draaid.
Inspuiten met Imal om de roest eromheen los te weken.
Bout laten schrikken door er op te kloppen (let op niet te hard slaan, de bak is geen aanbeeld).
Probeer het eens met een warm blok (uitzetting).
De lak die je ziet zitten is waarschijnlijk geel ... of rood. In het leger (maar ook bij civiele auto's) worden de smeerpunten nogal eens van een kleurtje voorzien om ze herkenbaar te maken.
Apke
www.larrie.nl
Ik er naar gekeken en het is een gewone draad, voor zover ik het kon zien. Klopt dat?
Zo ja draai ik de goede kant op.
Jorre
Zo ja draai ik de goede kant op.
Jorre
ok heb je thuis een fohn waarmee je verf van je kozijnen kunt losmaken als je deze hebt kun je het eens proberen de bout te verwarmen meestal wil dit wel eens helpen. ik had het zelfde probleem met de startklauw op een 2.25 diesel deze ging op geen enkele mogelijke manier los. en dus toen maar de fohn gepakt en goed warm gemaakt en ja hoor zonder iets te beschadigen ging die los.
gr laurens
gr laurens
Heb hetzelfd meegemaakt. Gewoon even in de garage laten losdraaien en weer handvast, dan kan je thuis verder klussen.
Groet,
Jan
Groet,
Jan