Range Rover lage gearing niet in te schakelen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Nico den Ouden

Range Rover lage gearing niet in te schakelen

Bericht door Nico den Ouden »

Hoi,

Ik krijg de tussenbak van m'n 89'er Range niet in laag geschakeld.
Wanneer in hoog geschakeld staat de de pook van de tussenbak in het schakelkwadrant van de console gezien in het midden ipv naar achter wanneer naar voren staat ie in neutraal en verder naar voren gaat niet omdat de pook dan tegen de voorkant van de console aanzit.

Ik heb nu de indruk dat de middenconsole naar voren zou moeten wat uiteraard niet gaat.
Er zou iets mis moeten zijn met de pook, verhitten en de pook achterover buigen zodat ie z'n complete slag kan maken zou op het eerste gezicht de oplossing moeten zijn maar dat betwijfel ik.

Of er zit iets niet goed in de tussenbak, geen idee trouwens wat voor soort tussenbak eronder hangt gezien het bouwjaar 1989.
Heb er gisteren onder gelegen en zie de bediening in de bak zelf verdwijnen via een aantal scharnierpunten, van onderaf erbij kunnen is niet mogelijk (mis m'n 109 kon van alle kanten erbij).

Ga daarom van de week vanaf de binnenkant een poging wagen om de middenconsole eraf te halen, nog geen idee hoe precies te werk te gaan maar ik begin wel ergens met schroeven.

Wie heeft tips?

Groet, Nico.
Frank RRV8 Eendmerc 220D'73enz

Re: Range Rover lage gearing niet in te schakelen

Bericht door Frank RRV8 Eendmerc 220D'73enz »

Hoi

Als ik mij niet vergis kan je de pook bijstellen bij een van de schaniertjes. En dan kan je idd het best de middenconsole eraf halen, dan kan je erbij.

groet Frank
Frank RRV8 Eendmerc 220D'73enz

Bericht door Frank RRV8 Eendmerc 220D'73enz »

Hoi

Als ik mij niet vergis kan je de pook bijstellen bij een van de schaniertjes. En dan kan je idd het best de middenconsole eraf halen, dan kan je erbij.

groet Frank
Nico den Ouden

Ok bedankt Frank,

Ga ik morgen mee aan de gang.

Groet, Nico
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Nico,

Bij een 89 kun je er vanaf boven ook maar met moeite bij. Zit een rubber om de poken heen. En deze zit met popnagels vast. Deze allemaal uitboren en kan je er een beetje bij. Wel een klote klus, dus succes!

Cheers Bowy
paul lr

Bericht door paul lr »

heb het vandaag gedaan bij mijn 89-er, zie de posting erboven. De rubber zat niet met popnagels maar met boutjes vast. was allemaal goed te doen. In anderhalf uur in en uitelkaar en ondertussen via de postings op de pagina en op internet de transferbox bestudeerd (wat niet hielp), onder de auto gelegen en zo de vraag opgelost.
Het pookje zit bij mij om een rond asje, daar zou die te los kunnen zijn geraakt waardoor ie niet meer vergenoeg kan om de schakelen, als nico hetzelfde systeem heeft....

paul
Nico den Ouden

Ik ga as vrijdag een poging wagen om de pook te stellen.
Als ik Paul's verhaal lees moet het te doen zijn.
Ik heb er vorige week onder gelegen maar de bereikbaarheid van onderaf is 0,0.
Werken aan een 109 is wat dat betreft toch een stuk makkelijker.

Groet, Nico.
.
Plaats reactie