Vanmorgen zijn we dan wezen kijken.
De auto zag er prima uit en ik heb alleen echt nadelige roest gezien aan de onderkant van de achterdeur. De auto staat echter zo strak in de lak dat je het op een afstandje niet ziet.
Ook aan het chassis heb ik geen enkel slechte plek kunnen ontdekken.
Er zijn 2 dingen die er mis zijn. De auto lekt nogal olie, welke laro niet. Wat ik zo heb kunnen zien komt uit langs pakking van de pan. Dat moet dus geen te groot probleem zijn.
Andere probleem zijn de remmen, er moet pompend geremd worden. Aangezien er een half jaar geleden nieuwe schijven op zijn gezet en alles toen, volgens de eigenaar, goed werkte denk ik aan de hoofdremcilinder.
Voordat ik stappen ga ondernemen om deze te gaan vervangen, hebben jullie nog andere ideën wat het kan zijn, en hoe ik het beste kan bepalen wat het probleem is.
Vandaag naar de series IIa wezen kijken
Re: Vandaag naar de series IIa wezen kijken
Als 'ie veel olie lekt, vermoed ik dat het van een hoger gelegen punt komt dan de carterpan; misschien de voorste oliekeerring van de krukas?
Als het goed is, heeft de auto remtrommels i.p.v. schijven, al is een conversie naar schijven wel mogelijk. Eerst maar eens het remsysteem ontluchten zou ik zeggen.
Hermen
Als het goed is, heeft de auto remtrommels i.p.v. schijven, al is een conversie naar schijven wel mogelijk. Eerst maar eens het remsysteem ontluchten zou ik zeggen.
Hermen
hmmm SII met schijven .... speciale uitvoering?
Gewoon het systeem eens opnieuw ontluchten en verschonen misschien helpt dat al ..en dan eens alle cylinders grondig inspecteren. Mocht dat niet helpen tja dan moet je verder zoeken.
Groet,
Martin

Gewoon het systeem eens opnieuw ontluchten en verschonen misschien helpt dat al ..en dan eens alle cylinders grondig inspecteren. Mocht dat niet helpen tja dan moet je verder zoeken.
Groet,
Martin
Ik denk dat je in plaats van remschijven remtrommels bedoelt, maar dat maakt verder niet uit.
Vaak merk je bij slechter wordende hoofdremcilinders dat als je druk op het pedaal blijft uitoefenen je het pedaal steeds verder weg voelt zakken zonder dat je ergens lekkage ziet (uiteraard ook bij de wielcilinders kijken).
Verder is het verstandig om heel goed te omschrijven wat er precies gebeurt als je het pedaal intrapt, daarmee is het meestal gemakkelijker om een diagnose op afstand te geven.
Ik kan mij van de foto's herinneren dat de hoofdremcilinder al wat ouder is en het leek wel dat er tape om de onderkant van het reservoir zat.
Dat maakt de hoofdremcilinder in eerste instantie wel de hoofdverdachte.
Dennis B.
Vaak merk je bij slechter wordende hoofdremcilinders dat als je druk op het pedaal blijft uitoefenen je het pedaal steeds verder weg voelt zakken zonder dat je ergens lekkage ziet (uiteraard ook bij de wielcilinders kijken).
Verder is het verstandig om heel goed te omschrijven wat er precies gebeurt als je het pedaal intrapt, daarmee is het meestal gemakkelijker om een diagnose op afstand te geven.
Ik kan mij van de foto's herinneren dat de hoofdremcilinder al wat ouder is en het leek wel dat er tape om de onderkant van het reservoir zat.
Dat maakt de hoofdremcilinder in eerste instantie wel de hoofdverdachte.
Dennis B.
Klinkt als een hele leuke auto,
Remmen zal idd een kwestie van ontluchten en afstellen zijn.
Wat is de vraagprijs?
groet Frank
Remmen zal idd een kwestie van ontluchten en afstellen zijn.
Wat is de vraagprijs?
groet Frank