Freelander

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peter

Freelander

Bericht door Peter »

Hallo,

Ik zit met wat kleine vragen, en ik hoop dat jullie duidelijkheid kunnen verschafen>

Ik ben van plan een freelander van maart 2001 aanteschaffen. Het betreft een benzine uitvoering met een 1800 motor. Hij heeft inmiddels 110000 km gedraaid.

Wat zijn de problemen wat ik kan verwachten (zwakke punten)?
Hoe zijn de terrein eigenschappen?

Alvast bedankt.

Peter
Menno

Re: Freelander

Bericht door Menno »

De 1800 (K-series) heeft problemen gehad met oververhitting en daardoor kapotte koppakkingen. Ik weet niet of dit bouwjaar daar ook last van heeft gehad, maar het is zeker iets om op te letten denk ik.
edwarddonkers

Bericht door edwarddonkers »

[www.autozine.nl]
edwarddonkers

Ik kwam dit ook nog tegen, allemaal reviews over de Freelander;

[msn.autoweek.nl]

Groeten Edward.
edwarddonkers

Deze site is ook best grappig;

[www.problemcar.nl]

Groeten Edward.
laurens bemelmans

Bericht door laurens bemelmans »

als ik heeeeel eerlijk mag zijn kun je beter een freelander met een diesel kopen ondanks de hoge wegenbelasting maar hier heb je veeeeeel meer plezier van als van een freelander met benzine motor. ten eerste een diesel start echt altijd kom veel minder als aan een benzine motor. een lekker koppel en altijd genoeg vermogen. de diesel prijs is nog altijd iets lager als de benzine prijs dus ja wat houdt je eigenlijk tegen. of kijk voor een def met TD 5 motor lopen echt als een zonnetje

mvg

laurens bemelmans
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Helemaal mee eens,

bereken eens het omslagpunt tussen diesel en benzine en je zal verbaast staan bij welke kilometerstand de dieselversies al interessant zijn.
Als grijs kenteken geen probleem is dan wordt het nog aantrekkelijker en zit het omslagpunt nog iets lager.

De terreineigenschappen van de Freelander zijn beter dan je zou verwachten, de enige echte beperking is de bodemvrijheid.
De ETC en HDC zorgen er bij juist gebruik voor dat je op echt gladde ondergrond een van de weinige Land Rovers hebt die in een rechte lijn omhoog rijdt.

Dennis B (met o.a een Freelander TD4 voor de deur).
Plaats reactie