Als ik een klassieker uit een niet-EG land, die nu niet rijdt, wil invoeren:
-is het dan slim om 'm voor de restauratie in te voeren of juist erna? Ik heb gehoord dat je over een auto uit een niet-EG land invoerrechten moet betalen. En dat doe ik liever over een sloperprijs dan een getaxeerde gerestaureerde...
Ik weet dat een al gerestaureerde auto kopen goedkoper is, daar gaat het nu niet om. Dus geen antwoorden in die richting, dit is een apart geval.
niet naar de rdw maar naar de douane bellen. en ik neem aan dat een sloper inporteren financieel gunstiger is. Maar hier restareren is waarschijnlijk duurder als elders, maar mischien ook wel veel beter.
Als je hem ophaalt neem je hem mee naar de douane waar je dan invoerrechten moet betalen.. En als het meezit is de aanschafprijs laag (zeker bij een sloper) Dit kun je dan ook aantonen met een faktuur.
Als je ook meteen al een kenteken wilt hebben, moet je in elk geval een betrouwbaar verhaal hebben. En moet je zorgen dat de auto betrouwbaar is, duidelijk leesbaar chassisnummer op een originele plaats enzo.
En een grijs kenteken auto kan je alleen met APK invoeren.
Ze hebben bij mij een tijdje geleden geen kenteken willen afgeven, ik denk dat ze bang waren dat ik het kenteken wilde gebruiken om een modernere auto om te katten.