3,5 V8.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Kees.

3,5 V8.

Bericht door Kees. »

Al eens gezien een relais of solenoid bovenop elke Carb. van de V8.
Deze trekken de naalden omhoog bij rijden op Gas!
Wie heeft daar technische gegevens over zoals de aansluitingen op de Carb.'s e.d.
Het principe is me duidelijk, nu nog de uitvoering.

Kees 109V8 stage-one.
Dennis101

Re: 3,5 V8.

Bericht door Dennis101 »

Het is nog veel eenvoudiger Kees, het zijn slangaansluitingen die door een magneetventieltje het motorvacuum krijgen.
Het membraan zorgt er dan voor dat de zuigers in de hoogste stand blijven staan als je op LPG rijdt. Het magneetventiel schakelt gelijk met de LPG afsluiter.
Op benzine zorgt hetzelfde magneetventiel ervoor dat de slangen in verbinding staan met de buitenlucht.
De slangaansluiting op de caburateur komt op de plaats van het ontluchtingsgaatje.

Dennis B.
Rene W.

Bericht door Rene W. »

Dennis,

Je verhaal klopt bijna.
Dus als ik jouw verhaal lees krijgt de motor dus op benzine valse lucht, door de open verbinding.

Volgens mij is het zo dat als de motor op benzine rijd het relais van het motorvacuum nietaangestuurd, dus gewoon zoals het anders ook is.

Op LPG word het relais gekrachtigd en maakt het relais een open verbinding met de bovenkant van de carburateur en het motorvacuum.
Vervolgens trekt het motorvacuum de carburateurzuigers omhoog.

Rene W. V8

[www.roversd1.nl]
[www.rover-v8.nl]
[www.rover-v8.nl]
[autos.groups.yahoo.com]
[autos.groups.yahoo.com]
[autos.groups.yahoo.com]
Kees.

Bericht door Kees. »

Zoals al eerder gezegt, het principe is mij duidelijk maar waar komt de aansluiting op de carb.'s te zitten?
Je hebt daar de demper zuigertjes (zwarte knop waar demping olie in gaat) maar waar sluit ik de, via een relais aangestuurde motor vacuum, op aan?
Dat is waar het om gaat.

Kees.

PS. Rene, hij loopt nu prima op gas al blijft starten in koude toestand een probleem.
Bezine probleem is ook op gelost, er zitten andere naalden in. (Weet je nog????).
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Rene,

Wij bedoelen hetzelfde maar waarschijnlijk heb ik het vrij ongelukkig opgeschreven.

Dennis B.
Kees.

Bericht door Kees. »

Dennis, je zegt;"de slang aansluiting komt op de plaats van het ontluchtings gaatje".
Dit is mij niet duidelijk, het is een gesloten geheel om geen vacuum te verliezen boven het membraam.
Kun je hier iets meer over zeggen?

Kees.
Sybren

Bericht door Sybren »

Op de zwarte knop waar demping olie in gaat.

Sybren
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Een plaatje zegt meer als honderd woorden, dus bij deze:

[www.fatboyz4x4.nl]

Op pagina 10 zie je een voorbeeld van de SU lifters.
Hoe het precies zit bij een Stromberg carburateur weet ik niet, maar Rene W is de aangewezen persoon om je daarmee op weg te helpen.

Dennis B.
Rene W.

Bericht door Rene W. »

Oke Dennis,

Dan praten we nu over het zelfde

Rene W.
Plaats reactie