De accu in onze SIIa 6 cyl heeft langzaamaan de geest gegeven. Omdat inkoop via de werkgever een stuk voordeliger is vraag ik aan onze chef werkplaats hoe en wat. Hij: ' waarom neem je geen gelaccu?' (voor de kosten hoef ik het niet te laten)
De opmerking plaatste hij omdat wij de auto als oldtimer gebruiken en straks bv geruime tijd helemaal niet gebruiken (enig herstel).
Kan dit? Of moet ik dit niet doen?
Oi,
Mees
Gelaccu
Re: Gelaccu
Gelaccu's zijn prima accu's ! Ze hebben veel betere eigenschappen dan conventionele loodaccu's, dus als de prijs het probleem niet is, doen !
Alleen als je een gelaccu wil laden op een lader (druppellader ofzo) heb je een andere acculader nodig dan een standaardlader voor loodaccu's.
De lader in je auto (dynamo plus gelijkrichter) heeft geen probleem met een gelaccu.
Arthur
Alleen als je een gelaccu wil laden op een lader (druppellader ofzo) heb je een andere acculader nodig dan een standaardlader voor loodaccu's.
De lader in je auto (dynamo plus gelijkrichter) heeft geen probleem met een gelaccu.
Arthur
Als je een echte automotive gelaccu neemt is het geen probleem.
(Maxima, Optima).
Je kan zelfs op z'n kop hangen zonder problemen
Een gewone vindt de piekjes bij het starten niet zo heel tof.
JW
(Maxima, Optima).
Je kan zelfs op z'n kop hangen zonder problemen
Een gewone vindt de piekjes bij het starten niet zo heel tof.
JW
Zeker doen!!! Kon ook via de werkgever
aan twee Optima's komen. Een Red-top om te starten en een Yellow-top voor alle accessoires. Dual laad systeempje van Daams er tussen. Moet alleen nog worden ingebouwd, maar dat wordt wel na de vakantie.
Een maatje van mij heeft een Yellow Top als startaccu in zin Mercedes Cabrio SEL Vnogwat uit weet niet hoe oud (zit een blauw nummerbord op nou dan weet je het wel) en was er ook al zeeeeer tevreden mee.
Op ons werk gebruiken we de Optima's nl. als startaccu op de hulpgeneratoren aan boord van de Feeders. Nooit geen problemen en gaan langer mee dan het schip zelf (en dat is al lang!)
Gr,
William
(The Iceman)

Een maatje van mij heeft een Yellow Top als startaccu in zin Mercedes Cabrio SEL Vnogwat uit weet niet hoe oud (zit een blauw nummerbord op nou dan weet je het wel) en was er ook al zeeeeer tevreden mee.
Op ons werk gebruiken we de Optima's nl. als startaccu op de hulpgeneratoren aan boord van de Feeders. Nooit geen problemen en gaan langer mee dan het schip zelf (en dat is al lang!)
Gr,
William
(The Iceman)
Ik heb een Exide Maxxima 900 in mijn dagelijkse auto. Onlangs ging mijn spanningsregelaar kaduuk, gevolg een kokende gelaccu! Maar, vreemd genoeg die accu doet nog steeds dienst. Hij was zo heet geworden dat het huis vervormd is. Doe dat maar eens met een gewone accu.
Ivo
Ps. er word vandaag bij Exide Europe een nieuwe voor me opgehaald.
Ivo
Ps. er word vandaag bij Exide Europe een nieuwe voor me opgehaald.