Schadevergoeding en nu??
Schadevergoeding en nu??
Om eventueel in aanmerking te komen voor een schadevergoeding voor de geleden schade van mijn gestolen 130... moet ik een formulier invullen.
Dit moet opgestuurd worden naar Openbaar ministerie in Assen..
Maar nu...
De volgende tekst staat in de brief:
'Bij het opgeven van een schadepost dient een bewijsstuk (bijv. rekening) bijgevoegd te worden'
Ja hallooooooo.....
Rekening/koopcontract van de auto heb ik nog...
Maar hoe zit dat met alle uren die ik in het project gestoken heb?
Ik heb ook geen bonnetjes van al dat materiaal (hout/verf/aluminium/rubber) etc dat ik aangeschaft heb.
Ga morgen ook even met KAV bellen of ze mij een kopie van de factuur kunnen sturen van de gehuurde auto om de 130 op te halen. Die heb ik net 2 maand geleden weg gegooid....
Iemand tips / adviezen om goed te onderbouwen dat ik er veel tijd en geld in mijn auto heb gestoken maar dit NIET kan bewijzen m.b.v. rekeningen??? Ik kan toch geen rekening schrijven van de uren die ik erin gestoken heb.... geen idee hoeveel uren het precies waren.. wel veel....
Waarom geloven die lui mij niet gewoon?? Ik heb niets misdadigs gedaan. Zo krijg ik de indruk dat de criminelen nog het voordeel van de twijfel krijgen.
Bart
Dit moet opgestuurd worden naar Openbaar ministerie in Assen..
Maar nu...
De volgende tekst staat in de brief:
'Bij het opgeven van een schadepost dient een bewijsstuk (bijv. rekening) bijgevoegd te worden'
Ja hallooooooo.....
Rekening/koopcontract van de auto heb ik nog...
Maar hoe zit dat met alle uren die ik in het project gestoken heb?
Ik heb ook geen bonnetjes van al dat materiaal (hout/verf/aluminium/rubber) etc dat ik aangeschaft heb.
Ga morgen ook even met KAV bellen of ze mij een kopie van de factuur kunnen sturen van de gehuurde auto om de 130 op te halen. Die heb ik net 2 maand geleden weg gegooid....
Iemand tips / adviezen om goed te onderbouwen dat ik er veel tijd en geld in mijn auto heb gestoken maar dit NIET kan bewijzen m.b.v. rekeningen??? Ik kan toch geen rekening schrijven van de uren die ik erin gestoken heb.... geen idee hoeveel uren het precies waren.. wel veel....
Waarom geloven die lui mij niet gewoon?? Ik heb niets misdadigs gedaan. Zo krijg ik de indruk dat de criminelen nog het voordeel van de twijfel krijgen.
Bart
Re: Schadevergoeding en nu??
Kijk of een taxateur of schade expert de schade op kan nemen en of dat wordt geaccepteerd en schakel je rechtsbijstand in. Mischien helpt het.
Arnold.
Dit is dus heel duidelijk de rden dat je ALTIJD je auto moet laten taxeren, dan heb je dat gez%$k niet.
Ik zou nu gewoon zelf een kosten raming maken, netjes onderbouwd.
Sterkte met het gevecht, Ivo
Ik zou nu gewoon zelf een kosten raming maken, netjes onderbouwd.
Sterkte met het gevecht, Ivo
Hi Bart,
Dit is een redelijk standaard procedure. Hebben wij met het bedrijf ook meegemaakt nadat er was ingebroken en men de dader had gepakt.
Misschien is het goed om je verzekeringsagent of rechtsbijstand een verhaal te laten maken en dit te onderbouwen met foto's van werkzaamheden aan de auto. dit als je die hebt althans.
Je moet in iedergeval met een goed onderbouwd verhaal komen.
Succes,
Irene en Richard
Dit is een redelijk standaard procedure. Hebben wij met het bedrijf ook meegemaakt nadat er was ingebroken en men de dader had gepakt.
Misschien is het goed om je verzekeringsagent of rechtsbijstand een verhaal te laten maken en dit te onderbouwen met foto's van werkzaamheden aan de auto. dit als je die hebt althans.
Je moet in iedergeval met een goed onderbouwd verhaal komen.
Succes,
Irene en Richard
Ik neem aan dat je een formulier hebt gekregen "civiel partij stellen in het strafproces". Het is inderdaad een standaart verhaaltje maar ik geef je het volgende advies.
Stel een keurige brief op, waarin je het hele verhaal van de restauratie omschrijft. Compleet met foto's en eventuele rekeningen. Wat verder erg belangrijk is is dat je ook je emotionele toestand van alle ellende die je nu hebt gehad erg duidelijke omschrijft. Misschien heb je ook wel last gehad van hartkloppingen en zo. Kortom het hele verhaal uitgebreid op papier zetten. Vertel over jezelf als land rover hobbyist etc. Wat ook erg goed help is het "loket slachtofferinformatie" van het arrondissement die de zaak behandeld. Zij weten de goede weg, ook in gevallen zoals die van jou. Als laatste kan je een persoonlijk gesprek aanvragen met de officier van justitie. Dit gebeurt vrijwel niet, maar is wel mogelijk. Een beetje doordrammen in de goede zin van het woord. (En vooral niet boos worden in een gesprek).
Dus:
-civiel partij stellen (erg belangrijk - ander geen schadvergoeding)
-alles duidelijk op papier en dit laten voegen bij de stukken van het pv
-gesprek met de heer ovj.
Ik hoop dat alles goed voor je uitvalt.
(Hebt trouwens nog steeds een rol band voor je....zal ik het maar opsturen?
andre109
Stel een keurige brief op, waarin je het hele verhaal van de restauratie omschrijft. Compleet met foto's en eventuele rekeningen. Wat verder erg belangrijk is is dat je ook je emotionele toestand van alle ellende die je nu hebt gehad erg duidelijke omschrijft. Misschien heb je ook wel last gehad van hartkloppingen en zo. Kortom het hele verhaal uitgebreid op papier zetten. Vertel over jezelf als land rover hobbyist etc. Wat ook erg goed help is het "loket slachtofferinformatie" van het arrondissement die de zaak behandeld. Zij weten de goede weg, ook in gevallen zoals die van jou. Als laatste kan je een persoonlijk gesprek aanvragen met de officier van justitie. Dit gebeurt vrijwel niet, maar is wel mogelijk. Een beetje doordrammen in de goede zin van het woord. (En vooral niet boos worden in een gesprek).
Dus:
-civiel partij stellen (erg belangrijk - ander geen schadvergoeding)
-alles duidelijk op papier en dit laten voegen bij de stukken van het pv
-gesprek met de heer ovj.
Ik hoop dat alles goed voor je uitvalt.
(Hebt trouwens nog steeds een rol band voor je....zal ik het maar opsturen?
andre109
ik hoop inderdaad voor je dat je foto's hebt van de restauratie of desnoods van je gereedschappen waarmee je dit deed. Heeft bij mij eens enorm geholpen. We konden een inbraak met diefstal bewijzen aan de hand van foto's van allerlei gereedschappen die we gebruikten aan reparaties aan onze laro. het ging hierbij om diefstal van die gereedschappen. We hadden geen bonnetjes, wel foto's en alles werd ruimschoots vergoed....
Dus foto's van de vooruitgang van je auto, diverse stadia... hopelijk heb je wat.
groetjes
paul lr.
Dus foto's van de vooruitgang van je auto, diverse stadia... hopelijk heb je wat.
groetjes
paul lr.
Hey Bart,
Bel eens met Herman van Dakarcars in Westerbork.
Zij kunnen je vast wel verderhelpen. www.autodakar.nl
Groet'n,
Jos.
Bel eens met Herman van Dakarcars in Westerbork.
Zij kunnen je vast wel verderhelpen. www.autodakar.nl
Groet'n,
Jos.
Zou het helpen om naast je eigen restauratie verhaal een kostenraming te laten maken door een Land Rover garage? (dus de gespecificeerde prijs die je kwijt zou zijn als je al jouw werk door de garage had laten doen) Ik heb hier verder geen ervaring in dus geef ik maar een gooi....
Succes
Andy
110 300Tdi, Cool Runnings
Succes
Andy
110 300Tdi, Cool Runnings
Heb ook eens zo iets mee gemaakt (shade aan een dak) en de verzekering kan me 12,50 euro per uur betalen, wellicht iets om rekening mee te houden. Verder alle bonnen enz. opzoeken.
Succes!
Jeroenm
Succes!
Jeroenm
Eigen uren is geen schade. Je kunt jezelf geen rekening sturen (vestzak / broekzak). Je gaat er ook niet in je vermogenspositie op achteruit als je zelf tijd besteed. Dit wordt als regel niet geaccepteerd.
Let op er moet een causaal verband (oorzakelijk verband) zijn tussen de schade en het voorval. Het moet om een redelijk direct verband gaan voor schade die je anders niet zou hebben geleden. Eventuele vermogensvooruitgang door een schade uitkering mag niet. (iets ouds vervangen door iets nieuws levert voordeel op). Dat is geen schade en wordt weer afgetrokken als hiertegen verweer wordt gevoerd.
Hou het simpel met duidelijke bonnen die direct verband houden met de schade zodat het eenvoudig zonder al te veel risico op missers is vast te stellen (taxatie,vervangingswaarde,huurkosten), anders wordt je claim afgewezen.
Johan
Let op er moet een causaal verband (oorzakelijk verband) zijn tussen de schade en het voorval. Het moet om een redelijk direct verband gaan voor schade die je anders niet zou hebben geleden. Eventuele vermogensvooruitgang door een schade uitkering mag niet. (iets ouds vervangen door iets nieuws levert voordeel op). Dat is geen schade en wordt weer afgetrokken als hiertegen verweer wordt gevoerd.
Hou het simpel met duidelijke bonnen die direct verband houden met de schade zodat het eenvoudig zonder al te veel risico op missers is vast te stellen (taxatie,vervangingswaarde,huurkosten), anders wordt je claim afgewezen.
Johan
O, ja
Het vorderen van emotionele schade kun je achterwege laten.
Daarvoor is een doktersverklaring nodig.
Papieren netjes en op tijd voorzien van zoveel mogelijk bewijsstukken aangetekend op sturen. Geen rare dingen vorderen. Houd het simpel. Het moet een vertrouwde en geloofwaardige indruk geven. Als het te ingewikkeld is wordt verwezen naar een civiele procedure. Daar schiet je niets mee op. Praatje met de OvJ kun je achterwege laten, maar het schaadt niet. De rechter oordeelt over de vordering.
Meestal levert zo'n toewijzing een vonnis op met een 'gouden randje'. De dader is vaak een 'kale kip'. Toch moet je het doen. Je weet nooit of hier ooit verandering in komt.
Johan
Het vorderen van emotionele schade kun je achterwege laten.
Daarvoor is een doktersverklaring nodig.
Papieren netjes en op tijd voorzien van zoveel mogelijk bewijsstukken aangetekend op sturen. Geen rare dingen vorderen. Houd het simpel. Het moet een vertrouwde en geloofwaardige indruk geven. Als het te ingewikkeld is wordt verwezen naar een civiele procedure. Daar schiet je niets mee op. Praatje met de OvJ kun je achterwege laten, maar het schaadt niet. De rechter oordeelt over de vordering.
Meestal levert zo'n toewijzing een vonnis op met een 'gouden randje'. De dader is vaak een 'kale kip'. Toch moet je het doen. Je weet nooit of hier ooit verandering in komt.
Johan
Bedankt voor de informatie.
Ja, zou mooi zijn als je de rol op stuurde.
Bart
Ja, zou mooi zijn als je de rol op stuurde.
Bart
Volgens mij kan een taxateur nog steeds een taxatiewaarde opstellen voor de auto zelfs als deze in de huidige staat is, oftewel afgebrand. Er is nog voldoende te zien en met jouw uitleg (met zoveel mogelijk foto's en documentatie etc.) zou dat moeten lukken.
Je moet dan het hele verhaal uitleggen aan de taxateur en met dat rapport kun je verder. Je hoeft dan niet rechtstreeks (bij het OM) je uitleg te doen want dat rapport is dan voldoende.
Je moet dan het hele verhaal uitleggen aan de taxateur en met dat rapport kun je verder. Je hoeft dan niet rechtstreeks (bij het OM) je uitleg te doen want dat rapport is dan voldoende.
Immateriele schade kan zeker wel vergoed worden middels het voegformulier voor slachtoffers van misdrijven. Alles gewoon goed op papier zetten.
andre109
andre109
Het kan wel, maar je krijgt het niet. Niet zonder doktersverklaring.
De Hoge Raad heeft hier een stokje voor gestoken en gaat er vanuit dat ieder mens in zijn of haar leven wel eens een scheur op loopt. Dit normale leed zul je altijd zelf moeten dragen. Dus er is meer voor nodig om dit soort schade vergoed te krijgen. Hiervoor zul je bewijs moeten leveren, vandaar die doktersverklaring. Dit zet tenminste een rem op al die theatermakers, zoals in de VS en het houdt bovendien de verzekeringspremies betaalbaar.
Johan
De Hoge Raad heeft hier een stokje voor gestoken en gaat er vanuit dat ieder mens in zijn of haar leven wel eens een scheur op loopt. Dit normale leed zul je altijd zelf moeten dragen. Dus er is meer voor nodig om dit soort schade vergoed te krijgen. Hiervoor zul je bewijs moeten leveren, vandaar die doktersverklaring. Dit zet tenminste een rem op al die theatermakers, zoals in de VS en het houdt bovendien de verzekeringspremies betaalbaar.
Johan