$%^# gasinstallatie
$%^# gasinstallatie
Ben ik bezig de nieuwe verdamper te plaatsen, gaat allemaal heel voorspoedig. Koppel ik als laatste de leiding vanaf de tank los. Blijkt daar druk op te staan. De afsluiter van de tank blijft hangen. En natuurlijk net bij een volle tank en al zoveel veranderd dat ik hem niet meer terug op de oude verdamper kan zetten. Moet ik hem laten leeglopen %$#@$%. Daar gaat 60liter LPG. En blijkt ie deze week naar de APK te moeten wat ik was vergeten, fijn met een half af LPG installatie.
Fred101
Fred101
Re: $%^# gasinstallatie
das mooi kl*te Fred...
en schrikken lijkt me, als je ineens in een gaswolk staat.. gelukkig geen sjekkie of zoiets in de buurt.... ramp is niet te overzien. gelukkig geen ongelukken. en dat is belangrijker dan een apk...
succes ermee
janzzen
en schrikken lijkt me, als je ineens in een gaswolk staat.. gelukkig geen sjekkie of zoiets in de buurt.... ramp is niet te overzien. gelukkig geen ongelukken. en dat is belangrijker dan een apk...
succes ermee
janzzen
Weet je zeker dat je afsluiter blijft hangen.
En je hebt toch ook een afsluiter voor zitten.
Zet er eens stroon op en luister of hij klikt.
Klikt hij dan sluit goed wel goed af.
Er zit natuurlijk altijd nog een beetje druk op als de afsluiter wel dicht is.
Maar datmoet na een minuut toch wel ophouden.
Rene W. V8
En je hebt toch ook een afsluiter voor zitten.
Zet er eens stroon op en luister of hij klikt.
Klikt hij dan sluit goed wel goed af.
Er zit natuurlijk altijd nog een beetje druk op als de afsluiter wel dicht is.
Maar datmoet na een minuut toch wel ophouden.
Rene W. V8
Als ik de leiding losdraai direct na de afsluiter dan blaast hij direct veel en lang gas naar buiten. De afsluiter klikt wel maar sluit niet af. Wat wel heel vreemd is. Ik heb de oude afsluiter bij de verdamper doorgekoppeld naar de nieuwe. Ik heb hem nu weer lopend op de nieuwe OMVL verdamper. Ik had iedere carb 1 aansluiting gegeven maar dat was teveel van het goede. Hij loopt nu mooi, wordt minder heet en start weer op gas. Nu nog met CO meter laten controleren. Volgende week krijg ik een nieuwe 140L tank ipv deze 70L. (blijkt onze gasgroothandel ook te kunnen leveren dus dat scheelt aardig) Wilde ik toch want deze had geen 80% beveiliging, geen goede meteraansluiting en moest op de tank gevult worden wat erg lastig was.
Fred101
Fred101
Fred 101 schreef
Volgende week krijg ik een nieuwe 140L tank ipv deze 70L. (blijkt onze gasgroothandel ook te kunnen leveren dus dat scheelt aardig) Wilde ik toch want deze had geen 80% beveiliging, geen goede meteraansluiting en moest op de tank gevult worden wat erg lastig was.
Volgens de nederlandse wetgeving moet er op ieder gastank een 80% vuller op zitten.
Ik zou deze er niet af halen. buig hem dan naar 95% of zo.
Maar 100% tanken met 140 lityer aan boord hhhmmmmm ik weet het niet
Volgende week krijg ik een nieuwe 140L tank ipv deze 70L. (blijkt onze gasgroothandel ook te kunnen leveren dus dat scheelt aardig) Wilde ik toch want deze had geen 80% beveiliging, geen goede meteraansluiting en moest op de tank gevult worden wat erg lastig was.
Volgens de nederlandse wetgeving moet er op ieder gastank een 80% vuller op zitten.
Ik zou deze er niet af halen. buig hem dan naar 95% of zo.
Maar 100% tanken met 140 lityer aan boord hhhmmmmm ik weet het niet
Mijn huidige is 70 liter zonder 80%. Dat was voor mijn bouwjaar niet verplicht. Ik vul hem pas als hij echt leeg is en dan met 50L. De nieuwe tank wordt helaas maar een 90L. Dit ivm het formaat en levertijd. De 140L hangt wel erg laag onder de auto. Hij zit dan nog maar 40 cm boven de weg.
Fred101
Fred101
Ik weet het niet maar het bouwjaat van de auto heeft niets met de 80% vulling met maken van een gastank.
Het ghaat hier om een stuk veiligheid.
Maar goed wie ben ik.
Rene W. V8
Het ghaat hier om een stuk veiligheid.
Maar goed wie ben ik.
Rene W. V8
Rene W. schreef:
>
> Ik weet het niet maar het bouwjaat van de auto heeft niets
> met de 80% vulling met maken van een gastank.
>
> Het ghaat hier om een stuk veiligheid.
> Maar goed wie ben ik.
>
> Rene W. V8
Iemand die waanzinnig veel van V8's weet en qua veiligheid helemaal gelijk heeft, daarom wil ik ook een nieuwe tank maar qua regelgeving er nu even naast zit:
De volgende onderdelen moeten aanwezig zijn:
art 5.3.10 d: de automatische inrichting ter begrenzing van de vullinggraad indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1983.
fred101
>
> Ik weet het niet maar het bouwjaat van de auto heeft niets
> met de 80% vulling met maken van een gastank.
>
> Het ghaat hier om een stuk veiligheid.
> Maar goed wie ben ik.
>
> Rene W. V8
Iemand die waanzinnig veel van V8's weet en qua veiligheid helemaal gelijk heeft, daarom wil ik ook een nieuwe tank maar qua regelgeving er nu even naast zit:
De volgende onderdelen moeten aanwezig zijn:
art 5.3.10 d: de automatische inrichting ter begrenzing van de vullinggraad indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1983.
fred101
Oeps,
Ik kruip snel in mijn schulpje en kom er de eerste dagen niet meer uit.
Ik dacht dat alle nieuwe gastanks zowiezo van 80% vulling hadden.
SORRY ook ik heb het gelukkig wel eens mis.
Rene W.
Ik kruip snel in mijn schulpje en kom er de eerste dagen niet meer uit.
Ik dacht dat alle nieuwe gastanks zowiezo van 80% vulling hadden.
SORRY ook ik heb het gelukkig wel eens mis.
Rene W.