Luchtmassameter Disco TD5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul Stroink

Luchtmassameter Disco TD5

Bericht door Paul Stroink »

Vandaag stoorde ik me weer eens aan het lichte stottertje dat mijn Disco TD5 al geruime tijd heeft. Al diverse dingen vervangen en getest, alles zonder resultaat.
Toevallig reed ik net langs Intraga/Land Rovers Only in Goor, dus ik dacht daar even mijn computer te laten uitlezen om te kijken wat voor foutcodes er allemaal instaan. Nu blijken ze daar geen uitleesapparatuur te hebben!!!!!! Was wel besteld en had er al moeten zijn zei men....Hoe kan je nu een LR garage hebben zonder uitleesapparatuur???

Toen ben ik maar even langs Auto Smaling in Almelo gereden, daar hebben ze een Autologic systeem met LR module. Er waren geen foutcodes opgeslagen, we zijn dus een stukje gaan rijden om 'live' de waarden uit te lezen en de luchtmassameter gaf eigenlijk slechts de helft van de waarde aan die zou moeten onder volle belasting. Bij Land Rover Centre Enschede heb ik een nieuwe sensor gehaald (Origineel ? 103,00, dat is goedkoper dan een imitatie) en het probleem is eindelijk voor 95 % weg, hééél af en toe is er nog een miniem stottertje te voelen....

Ik ben dus erg blij!!! (maakt mijn gescheurde verstuiverleiding van mijn 110 gisteren weer goed!)
Jos van Auto Smaling heeft trouwens volledig kosteloos de computer uitgelezen en het rondje met me meegereden, superservice! Hij is zelf groot Land Rover liefhebber, en zijn bedrijf doet ook erg veel met Land Rover, ik kan ze aan iedereen in Twente aanbevelen!
Bart74

Re: Luchtmassameter Disco TD5

Bericht door Bart74 »

Is dat die Garage in de Bornsestraat?

Bart
Paul Stroink

Re: Luchtmassameter Disco TD5

Bericht door Paul Stroink »

Ja.....dat is hem.....
Plaats reactie