Vertel het mij nu maar!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ron109LPG

Vertel het mij nu maar!!

Bericht door ron109LPG »

Na het plaatsen van een gereviseerde versnellingsbak, wilde Laura niet voor of achteruit. Laura naar de zaak die de versnellingsbak gereviseerd heeft.
Daar bleek het de overdrive te zijn, die gerepareerd werd.
Nadat ik Laura opgehaald had bleek dat de tweede versnelling bij het afremmen op de motor uit de versnelling ging en dat het geheel aardig wat lawaai maakte.
Voor de zekerheid nog maar even gebeld of overal wel olie in is gegaan (het blijft natuurlijk wel mensen werk) maar nee dat is gebeurd. Van de tussen persoon te horen gekregen dat er ook olie op de rekening staat, dus dat moet in orde zijn (ik ga morgen toch even kijken). Kom ik vandaag terug van de camping met drie honden en twee kinderen in Laura, blokeerd alles op de rotonde bij de Apenheul (je wil niet weten hoeveel auto's met ongeduldige Apenheul bezoekers er dan achter je staan binnen een paar tellen)
Dus maar weer de ANWB gebeld. die heeft de achteras los gemaakt en me maar weer naar huis gesleept.
Als een van de betrokkenen (revisiebedrijf, tussen persoon) dit leest, verwacht ik wel zsm een telefoontje over hoe we dit op gaan lossen.
Maar goed we zien wel weer.
Groetjes,
Ron en zeer droevige Laura.
Vincent

Re: Vertel het mij nu maar!!

Bericht door Vincent »

Ron

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb sterk het vermoeden dat jou bakrevisie niet echt netjes is gedaan. Het uit de twee springen van de versnelling bij het loslaten van het gas lijkt erg erop dat je tandwiel van deze versnelling is afgesleten. Dat was bij mij nl ook het probleem. Het lawaai kan verschillende oorzaken hebben. Ik heb mijn bak een tweede keer uit elkaar gehaald omdat ik de tegenoverliggende tandwielen niet vervangen had, hierdoor maakte alles ook nogal een naar geluid. Na het vervangen van alle tandwielen was het euvel weg.

Ik hoop dat het een ander probleem is, maar aangezien de de revisie hebt laten uitvoeren zou ik terug gaan naar het bedrijf waar je dit hebt laten doen.

Succes

Vincent
laro13

Re: Vertel het mij nu maar!!

Bericht door laro13 »

He Ron,

Dat is mooi klote!
Ik hoop dat ze het voor je oplossen

vgr. Jasper
Plaats reactie