Hoi,
ook vreemd, ik heb een serie 3 met een 2.25 L. blok op LPG, en stinken dat dat ding doet. This net alsof hij maar de helft van het gas verbrand. Dus ik dacht, ff compressie meten......wat denk je, Cyl 1 (dichts bij de radiator) is 9.5 bar, cil.2 = 10.8 bar, cil.3 = 10 bar en cil 4 = ook 10 bar. Ik harstikke blij natuurlijk maar ik dacht gelezen te hebben dat ze een comp. verhouding moesten hebben van 1 op 8 (het is een 5* gelagerd blok).
Ook vreemd of ben ik nu gek?
greetz
hans
ps. ik ga maar kijken naar een elektronische ontsteking, misschien dat dan de verbranding beter gaat, iemand nog tips?
compressie
Re: compressie
De gemeten druk is hoger als de compressieverhouding omdat door compressie de temperatuur hoger wordt.
Dennis B.
Dennis B.
Oke Dennis,
klopt,
de meting heb ik gedaan met een koude motor, misschien moet ik hem overdoen met een warme motor?
klopt,
de meting heb ik gedaan met een koude motor, misschien moet ik hem overdoen met een warme motor?
Ik denk dat je mij niet helemaal begrijpt.
Omdat de lucht in de cilinders gecomprimeerd wordt zal de temperatuur van die lucht tijdens de compressieslag opgewarmd worden (hoe warm of koud de motor ook is), hierdoor zal de einddruk altijd hoger zijn als je via de compressieverhouding zou verwachten.
Dennis B.
Omdat de lucht in de cilinders gecomprimeerd wordt zal de temperatuur van die lucht tijdens de compressieslag opgewarmd worden (hoe warm of koud de motor ook is), hierdoor zal de einddruk altijd hoger zijn als je via de compressieverhouding zou verwachten.
Dennis B.