Heeeeeeeel veel geluk gehad

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
PetervR

Heeeeeeeel veel geluk gehad

Bericht door PetervR »

Vandaag rij ik door de Westerschelde tunnel en de RR stinkt een beetje naar olie.
Na de tunnel zegt mijn zoon in paniek, Pa allemaal rook achter ons. Wij gestopt en de rook komt vanonder de motorkap tevens zeikt er overal olie vanonder en nog meer rook.
Ik durfde de motorkap niet open te doen.
Na vijf minuten wachten toch de motorkap geopend, je weet niet wat je dan ziet, alles, ja echt alles zat onder de olie. Naderhand blijkt dat mijn olieleiding ( van de automaat koeler) tegen de krukaspoelie heeft gescheurd.
Alles prima geregeld verder door ANWB en met vervangende auto weer thuis gekomen. RR volgt nog.

Nog een paar vragen:
Wat zou de druk kunnen zijn in de leidingen naar de oliekoeler vanaf de ZF-automaat.

En kan ik even zonder oliekoeler rijden, de leindingen kan ik dan doorverbinden en het ea weer goed in orde maken. Ik wil namelijk de oliekoeler toch verplaatsen ivm montage lier. We rijden toch maar korte stukjes hooguit 20km zonder zware belasting.

Peter
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: Heeeeeeeel veel geluk gehad

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

de druk is niet hoog, je kan er dus gewoon een slangetje omheen schuiven en met 2 slangeklemmen vastzetten, zonder zou ik niet gaan rijden.

groet frank
Plaats reactie