Ik heb rondom remmen verniuwd van mijn LW.
Nu blijkt dat de achteras niet meer remt.
Volgens mij is de beveiliging in werking getreden, de vraag is waar en hoe krijg ik die weer uitgeschakeld
-
groeten rien
remmen
Re: remmen
Heb je goed ondlucht ,er zit naar mijn weten geen beveiliging dat zou levens gevaarlijk zijn
en de remslang van het chacsie naar de achteras is die niet verstopt lijkt mij eeder het geval gewoon vervangen als je de remmen verniewd die slangen kosten geen drol en ze vervuilen nou eenmaal snel
eef
en de remslang van het chacsie naar de achteras is die niet verstopt lijkt mij eeder het geval gewoon vervangen als je de remmen verniewd die slangen kosten geen drol en ze vervuilen nou eenmaal snel
eef
Re: remmen
Een beveiliging die de remmen uitschakeld ???
Iik geloof niet dat een LW lastafhankelijke remmen heeft. Hoogst waarschijnlijk is het in volgorder van waarschijnlijkheid:
- niet goed afgestelde schoenen (oorzaak nr 1 van remproblemen)
- lucht (knijp de voorslang dicht met griptang (voorzichtig, iets er tussen) en kijk of hij dan wel werkt achter)
- verkeerd gemonteerde schoenen of veren (plaats veer en lange/korte kant schoen)
- verstopping leiding of slang
- slechte slang (komt een bult in bij remmen)
- Afhankelijk van het soort remsysteem: remdrukverschilsensor erg verschoven (zuigertje zit helemaal voor de achterdoorgang)
Haal de trommel eraf en zet er een grote lijmklem op, laat iemand remmen en je ziet wat er mis is. Geen druk dan beweegt de klem niet, heb je wel veel druk op de klem dan staat waarschijnlijk de schoen te ver terug. Je kunt nu ook testen of de andere rem wel remt (alle remvloeistof gaat nu namelijk naar de andere trommel)
Is je remtrommel de goede maat, veel trommels die je koopt zijn uitgedraaid. Soms ook te ver.
Fred101
Iik geloof niet dat een LW lastafhankelijke remmen heeft. Hoogst waarschijnlijk is het in volgorder van waarschijnlijkheid:
- niet goed afgestelde schoenen (oorzaak nr 1 van remproblemen)
- lucht (knijp de voorslang dicht met griptang (voorzichtig, iets er tussen) en kijk of hij dan wel werkt achter)
- verkeerd gemonteerde schoenen of veren (plaats veer en lange/korte kant schoen)
- verstopping leiding of slang
- slechte slang (komt een bult in bij remmen)
- Afhankelijk van het soort remsysteem: remdrukverschilsensor erg verschoven (zuigertje zit helemaal voor de achterdoorgang)
Haal de trommel eraf en zet er een grote lijmklem op, laat iemand remmen en je ziet wat er mis is. Geen druk dan beweegt de klem niet, heb je wel veel druk op de klem dan staat waarschijnlijk de schoen te ver terug. Je kunt nu ook testen of de andere rem wel remt (alle remvloeistof gaat nu namelijk naar de andere trommel)
Is je remtrommel de goede maat, veel trommels die je koopt zijn uitgedraaid. Soms ook te ver.
Fred101
Re: remmen
gescheiden rem systeem heeft een beveileging
er loopt alleen 1 leiding naar achter dus als het palletje verschoven is met te snel ontluchten van de achterrem dan doen geen van tweeen het meer
maar dan moet het rem lampje branden
oplosing een voorrem openen even hard op de rem trappen en hopen dat de pal weer in het midden staat
er loopt alleen 1 leiding naar achter dus als het palletje verschoven is met te snel ontluchten van de achterrem dan doen geen van tweeen het meer
maar dan moet het rem lampje branden
oplosing een voorrem openen even hard op de rem trappen en hopen dat de pal weer in het midden staat
Re: remmen
remdruk verdeler sensor losmaken en met schroevendraaiertje zuigertje terug zetten is ook een optie. Anders de bout op de kopse kant los en zelfde doen. Daarna wel ontluchten.
Fred101
Fred101
Re: remmen
Even meten of het aansluitpunt van het verdeelblok contact maakt met het verdeelblok als dat zo is dan is de beveiliging in werking getreden en moet je hem terug zetten zoals hiervoor beschreven.
Als je het klepje weer in midden hebt gezet is het misschien beter om de olie vanaf de remcylinders aan te zuigen i.p.v. te pompen met het pedaal. ik denk dat het zuigertje dan niet zo makkelijk verschuift.
Groet,
Henk de Witte.
Als je het klepje weer in midden hebt gezet is het misschien beter om de olie vanaf de remcylinders aan te zuigen i.p.v. te pompen met het pedaal. ik denk dat het zuigertje dan niet zo makkelijk verschuift.
Groet,
Henk de Witte.