een beginnetje met de 88

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk.............Darwin LW 88

een beginnetje met de 88

Bericht door Henk.............Darwin LW 88 »

Eindelijk begonnen met het opbouwen van mijn projekt 88, rondom de remmen en cylinders vervangen en op de vooras grotere ankerplaten en trommels gemonteerd, van een achteras van een 109.
gelijk ook maar de zwaardere steekassen eringestopt.
Volgende fase is nog ff de motor en bak eruithalen dan is hij helemaal kaal en dan alles lekker in de smurrie zetten.

Henk...............Laroghia
Frans Bonnes

Re: een beginnetje met de 88

Bericht door Frans Bonnes »

Ook een grotere hoofdremcilinder geplaatst?

En ik denk dat hij met een enkele cilinder voor, in plaats van 2 cilinders echt niet beter zal remmen.

FB
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Met deze combinatie is in principe geen grotere hoofdremcilinder nodig omdat de verpompte hoeveelheid hetzelfde blijft (88" met 10" trommels voor hebben dezelfde cilinders als de 109" achter).
Ik verwacht geen grote verbetering in het remvermogen omdat de voeringsoppervlakte wel groter wordt, maar de contactdruk van de voeringen op de trommels zal afnemen. De voorremmen plaatsen van een 109" geeft wel een enorme verbetering, mede door het sterkere zelfbekrachtigende vermogen van deze remmen.

Dennis B.
Henk.............Darwin LW 88

Bericht door Henk.............Darwin LW 88 »

Hoi, inderdaad er zit dezelfde cylinder in als op de 10 inch, maar de trommel is nu iets groter en de voeringen uiteraard ook en iets breder, dus ik denk dat het remvermogen wel wat zal toenemen, waarschijnlijk onder een iets grotere pedaaldruk, maar ik ga benzine rijden dus voldoende vacuum voorhanden.
Oftewel gewoon ff experimenteren, valt het tegen dan kan het altijd weer verbouwd worden.

grt Henk.....
Plaats reactie