Geachte landrover geleerde:
Het is weer zo ver mijn liefde van mijn leven heeft weer kuren.
Mijn landrover Serie III diesel
Ik rij gewoon rustig niets aan de hand tot ik een kameraad op de trekker tegenkwam ik reed in mijn 3de versnelling en trapte de koppeling in en dee mijn raam los.
Na even met hem te hebben gepraat wil ik de motor uitzetten dus ik laat eerst de koppeling los omdat ik dacht dat de auto in zijn vrij stond maar hij stond nog in zijn 3 en ik had de rem ook in dus de motor sloeg af. Tot nu toe niets bijzonders dus ik trek aan de stop hendel om het contact uit te zetten.
Na 10 minuten wil ik de auto weer starten en in eens liep zonder dat ik gas gaf 2500 toeren en er kwam zeer GRIJZE rook uit ik dacht gaat wel weer over maar dat ging niet over hij bleef maar heel hoog in toeren lopen zonder dat ik mijn rechter voet gebruikte en hij bleef maar roken.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik nu weer heb en heeft dat met de manier van het afslaan van iets daarvoor te maken???
En wat kan het zijn:
Gat in de zuiger:
Koppakking
Brandstofpomp vast
Ik heb een paar dingen al na gekeken
Ik dacht dat hij olie uit het luchtfilter zoog maar dat is niet het geval
En alle niveaus zijn nog goed olie en water
WAT is er aan de hand met mijn mooie auto?
Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen?
Gr menno
VOL GAS en GRIJZE ROOK???
Re: VOL GAS en GRIJZE ROOK???
Het zou een verlopen distributie ketting kunnen zijn, is natuurlijk mogelijk met zo'n actie.
Bij mij leverde een versleten spie op de krukas ook deze symptomen, een derde symptoom is dan het slechte aanslaan van de motor
Anton
Bij mij leverde een versleten spie op de krukas ook deze symptomen, een derde symptoom is dan het slechte aanslaan van de motor
Anton
Menno ,
Heb je al gekeken of de gaskabel niet per ongeluk uit de nippels is gesprongen?
Theo Kaufmann, Disco
Heb je al gekeken of de gaskabel niet per ongeluk uit de nippels is gesprongen?
Theo Kaufmann, Disco
heb ik allemaal al naar gekeken dus ik denk dat de brandstofpomp van binnen vast zit ik heb nog wel een andere liggen die ga ik er straks effe opzetten en kijken wat hij doet.
Menno,
Kijk ook even naar je rem-olie nivo. Hoewel het niet direct te relateren is aan de manier waarop de auto uitgezet werd kan het ook zijn dat je Rem Servo aan het lekken is geslagen. Als je motor remolie verbrand (hoeft maar een klein beetje te zijn) dan krijg je ook een onbehorlijke hoeveelheid wit/grijze rook.
Mvrgr, Hugo
Kijk ook even naar je rem-olie nivo. Hoewel het niet direct te relateren is aan de manier waarop de auto uitgezet werd kan het ook zijn dat je Rem Servo aan het lekken is geslagen. Als je motor remolie verbrand (hoeft maar een klein beetje te zijn) dan krijg je ook een onbehorlijke hoeveelheid wit/grijze rook.
Mvrgr, Hugo