en als ik nou eens.....
en als ik nou eens.....
toevallig vanmiddag met Niels over gehad, als ik nou eens een 6 cilinderblok in een 88" wurm.... uitgaande van een series 2 bak en tussenbak, civiel chassis, waar ga ik dan tegenaan lopen.... motorsteunen, uitlaatlengte, schutbord, rdw en wat nog meer?? ik heb het idee dat dat een geweldige motor/auto combinatie kan zijn. Ben hier al eens vaker over aan het filosoferen geweest en het idee spreekt wel aan.... ik ga uit van uitsluitend Landrover onderdelen, geen exotische v6 toestanden en zo maar puur engels..... moet volgens mij kunnen, met niet eens zo heel veel toestanden.
wie schiet er een paar gaten in deze gedachte gang?
janzzen
wie schiet er een paar gaten in deze gedachte gang?
janzzen
Re: en als ik nou eens.....
Die uitlaat lengte is voor jou toch geen probleem ???
Er staat me iets bij dat jij daar wel weg mee weet,.......ha, ha
Nardo
Er staat me iets bij dat jij daar wel weg mee weet,.......ha, ha
Nardo
Als je 25 jaar houderschapsbelasting wilt betalen is het geen probleem.
Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
88' zijn nooit uitgevoerd met 6 cyl dus rdw is een uitdaging maar hoeft geen problem te zijn mits je maar genoeg wilt investeren.
M.vr.gr.
Robbert van der Biezen
Orange Queen 109" stawag 6cyl 2.8d
M.vr.gr.
Robbert van der Biezen
Orange Queen 109" stawag 6cyl 2.8d
Ik zou er dan nog 2 cilinders bij duwen. Moet je je voorstellen wat een series met benzine motor doet als je er nog zo'n 4 cilinder bijlegt. Net als een eend safarie kun je een motor voor en een motor achter leggen maar landrover heeft dat al geregeld voor je. Het heet een V8
Dan heb je 2 viercilinders voorin.
Fred101 (ik heb niks met V8's hoor
)

Fred101 (ik heb niks met V8's hoor

rijd in arnhem,
een serie 1 met v8 rond, gril en schutbord zitten op de orginele plaats, is perfekt gerestaureerde serie 1, orgineel en puntgaaf tot je de motorkap open doet en je even raar staat te kijken, 6 cilinder moet dan ook in 88 te krijgen zijn, succes ermee.
mvgr. marcel vonk
een serie 1 met v8 rond, gril en schutbord zitten op de orginele plaats, is perfekt gerestaureerde serie 1, orgineel en puntgaaf tot je de motorkap open doet en je even raar staat te kijken, 6 cilinder moet dan ook in 88 te krijgen zijn, succes ermee.
mvgr. marcel vonk
Beste Janzzen
Ik zelfloop ook al enige tijd met deze gedachte te spelen
en ben in mijn overpeinzingen op het volgende probleem gestuit:
door dat de 6 cilinder motor langer is komt de versnellingsbak verder naar achter te zitten en dan denk ik dat het nu al zo korte aandrijfasje naar achter te kort moet worden om ook nog die knik te maken
groeten
Jan-Cees
Ik zelfloop ook al enige tijd met deze gedachte te spelen
en ben in mijn overpeinzingen op het volgende probleem gestuit:
door dat de 6 cilinder motor langer is komt de versnellingsbak verder naar achter te zitten en dan denk ik dat het nu al zo korte aandrijfasje naar achter te kort moet worden om ook nog die knik te maken
groeten
Jan-Cees
als je een auto hebt van voor 1973 mag je er alles inbouwen wat je maar wil van de Rdw. dan heb je geen type goedkeuring nodig.
Re: en als ik, jou nou eens was .....
Dan zou ik gewoon lekker op zoek gaan naar een dikke vette 4 cilinder met bizar vermogen een paar maanden meten rekenen en knutselen en dan gewoon wel vooruitgang boeken bijvoorbeeld. zo'n grote sprong is het niet van 4 naar 6 cilinder in vermogen. tenminste ik lig er niet wakker van.
Groetjes Sjoerd.
Groetjes Sjoerd.
Hee Janzzen,
Wel zwaaien als ik heel hard naar je Tuut!!! (zaterdag kruising bij deventerweg in zutphen)
Groeten Martijn ten Broeke
Wel zwaaien als ik heel hard naar je Tuut!!! (zaterdag kruising bij deventerweg in zutphen)
Groeten Martijn ten Broeke
hahaha, nou Martijn...
het is geen onwil, het is ook geen verheven gevoel, het is waarschijnlijk meer een gevalletje mogherrie... dus bij deze mijn excuses maar ik heb je zeer waarschijnlijk niet gehoord.... Binnenkort maar eens met de DB meter in Bismarck gaan rondrijden,ben nu al bang voor de uitkomst.... k denk dat er een stevig klusje soundproofing aan zit te komen.
janzzen
het is geen onwil, het is ook geen verheven gevoel, het is waarschijnlijk meer een gevalletje mogherrie... dus bij deze mijn excuses maar ik heb je zeer waarschijnlijk niet gehoord.... Binnenkort maar eens met de DB meter in Bismarck gaan rondrijden,ben nu al bang voor de uitkomst.... k denk dat er een stevig klusje soundproofing aan zit te komen.
janzzen
Jan zoekt niet zo zeer naar meer vermogen, maar is gewoon helemaal lijp van de 6-cilinder motor. Zeer begrijpelijk overigens.
Dan ontstaan er op een zonnige zondagmiddag, gevoed door de aanwezigheid van 6 rijdende auto's, 1 niet rijdende auto (in opbouw), 2 losse motoren waarvan 1 in stukjes en een stuk of wat meer liefhebbers van deze machientjes wel eens overpeinzingen die niet helamaal rationeel te verklaren zijn.
Groet,
Niels
Dan ontstaan er op een zonnige zondagmiddag, gevoed door de aanwezigheid van 6 rijdende auto's, 1 niet rijdende auto (in opbouw), 2 losse motoren waarvan 1 in stukjes en een stuk of wat meer liefhebbers van deze machientjes wel eens overpeinzingen die niet helamaal rationeel te verklaren zijn.
Groet,
Niels
Excuus, 7 rijdende auto's, waarvan 1 nog net.
Groet,
Niels
Groet,
Niels
leg eens uit Aad? gaat toch gewoon om een belastingvrij chassis waar een andere motor in komt??
janzzen
janzzen