steekass vervangen
steekass vervangen
ik reed met mijn laro LW type 3 uit 82 door het dorp na dat ik over schakelde naar zijn 2e versnelling klonk er een klap en ik stond stil blij dat ik ook nog 4x4 had de steek ass aan de bestuurders kant achter is gebroken hoe moet ik dit vervangen heeft er iemand een tekening of zo gr martijn
Re: steekass vervangen
dat is niet zo heel moeilijk. Eerst zorgen dat je alle oude delen netjes verwijderd heb, soms is het nodig het diff daarvoor open te maken, soms kun je de asdelen zo verwijderen.
Als je bij het achter wiel de kleine bouten losmaakt (niet de wielbouten, maar die 6 kleinere dicht bij de as (asdop verwijderen) kun je de as met de meenemer volgens mij er zo uit trekken.
Een nieuwe monteren is alles in de omgekeerde volgorde monteren dus
Als je plaatjes zoekt kun je terecht bij de site van bv.
[www.landrover.ee]
Marco
Als je bij het achter wiel de kleine bouten losmaakt (niet de wielbouten, maar die 6 kleinere dicht bij de as (asdop verwijderen) kun je de as met de meenemer volgens mij er zo uit trekken.
Een nieuwe monteren is alles in de omgekeerde volgorde monteren dus
Als je plaatjes zoekt kun je terecht bij de site van bv.
[www.landrover.ee]
Marco
Re: steekass vervangen
Maar wees verstandig en rij er geen meter mee tot je zeker weet dat er geen restanten in je diff zijn achtergebleven. Eigenlijk eerst de steekas eruit en kijken of er een stuk in het diff zit. Dat ter plekke verwijderen. Als dat niet gaat dan ook de andere steekas eruit en de auto dan pas verslepen. Dat is het meest veilig volgens mij.