Olie peilen van een V8 3.9i met warme of koude motor? Heb gisteren olie gepeild met koude motor, stond iets boven min. dus bijvullen, na een minuut of 10 bekeken, stond netjes op driekwart tussen de strepen, vanavond gecheckt, stond boven max.
Nou had ik in het verre verleden een porsche 911 en die moest met een warme motor moet dat bij een RR ook?
Bert
Olie peilen.
Re: Olie peilen.
Bert,
De meeste auto`s moet je met een koude motor peilen.
De olie die dan in de carterpan zit (peilbaar) is de minimale hoeveelheid die je tot je beschikking hebt.
Aanvullen tot het max niveau en rijden maar.
Bij een Land Rover is het warm gemeten peil lager dan het koud gemeten waardoor je het risico loopt er teveel olie in te gooien.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
De meeste auto`s moet je met een koude motor peilen.
De olie die dan in de carterpan zit (peilbaar) is de minimale hoeveelheid die je tot je beschikking hebt.
Aanvullen tot het max niveau en rijden maar.
Bij een Land Rover is het warm gemeten peil lager dan het koud gemeten waardoor je het risico loopt er teveel olie in te gooien.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Dit risico heb ik ook gelopen. 's Morgens voor het na de prikkerdag rijden heb ik mijn neef nog opgehaald. Dat is ongeveer 2 km rijden. Daar alle oliepijlen gecontroleerd en bijgevuld.
Het motoroliepijl tot net iets onder het maximum. Onderweg heb ik enkele keren gepeild en op het terrein zelf ook. Wat bleek. Er zat teveel olie in. Ik weet dat dit niet goed is, maar om onderweg een beetje olie af te laten? Dit heb ik dus de dag daarna gedaan. Ik heb er ongeveer 1/3 liter uit moeten halen.
En Aad, volgens mijk klopt er in de volgende regel iets niet.
Groeten,
Dave Frencken
Het motoroliepijl tot net iets onder het maximum. Onderweg heb ik enkele keren gepeild en op het terrein zelf ook. Wat bleek. Er zat teveel olie in. Ik weet dat dit niet goed is, maar om onderweg een beetje olie af te laten? Dit heb ik dus de dag daarna gedaan. Ik heb er ongeveer 1/3 liter uit moeten halen.
En Aad, volgens mijk klopt er in de volgende regel iets niet.
Groeten,
Dave Frencken
Zo dacht ik er ook over Dave, volgens mij is het peil warm hoger dan dan koud.
In elk geval bij de V8.
Bert
In elk geval bij de V8.
Bert