Trillend stuur tussen 100-110!?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lara C.

Trillend stuur tussen 100-110!?

Bericht door Lara C. »

Hallo,

Ik ben vorrige week eventjes in de modder geweest en sindsdien trilt mij stuur enorm als ik tussen de 100 en 110 rijd...... niet echt fijn, maar kan het kwaad en wat zal het kunnen zijn??

Alvast bedankt,

Lara C.

[groups.msn.com]
La Gomera

Re: Trillend stuur tussen 100-110!?

Bericht door La Gomera »

Ola Lara!

Kijk ff aan de binnenkant van je velgen w.s. zit daar een klont gedroogde mud (modder) wat een onbalans veroorzaakt. Immer je wielen zijn uitgebalanceerd met loodjes, door het gewicht van "de klont" ontstaat er een onbalans.
Check ook ff je voorwiellagers. Nieuwe auto of niet de mijnen is uit 1999 en ik draaide vorige week al een voorwiellager aan gort.

Adios Henk (laat ff weten hoe het is afgelopen)
Lara C.

Bericht door Lara C. »

Zal eens kijken, maar wat moet ik zien aan mijn voorwiellagers ? Stomme vraag misschien maar ik begin nu voor het eerst echt te sleutelen aan dat ding. Waar moet ik naar kijken en wat moet ik evt. doen, even: ik heb het alleen bij het optrekken van 100 naar 110 km/h bij het terug laten vallen is het ook wel maar minder.

Ik kijk straks even alvast bedankt
Peter Stroomberg

Bericht door Peter Stroomberg »

Let ook even op speling in de aandrijf as / kruiskoppeling.
Bij mij is deze al een keer aan gort gedraaid. dacht dat het een onbelans was!
Bleek later dat een van de vet nippels op de kruiskoppeling was verdwenen!
Hier kan het vet eruit en krijg je speling. Eerst bij hogere snelheid en dan wordt het erger!!!
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Even voorwiel op assteun zetten en dan trekken aan het wiel boven en beneden. Als je speling voelt moet je wiellagers opstellen. Niet trekken van links naar rechts, want dan zou je de speling ook kunnnen verwarren met speling op je stuurinrichting.

Groet Bowy
wilberth

Bericht door wilberth »

trillen bij 100-110, ik zou denken dat ik per ongeluk benzine heb getankt ipv diesel..of dat ik onverwacht ergens een turbo heb gekregen.... of dat het wel heel erg wind in rug is...of steil bergafwaarts.. 110..peeuuhh. 110...

Nou ja, als je dan zo onbeschoft hard wil rijden...

Ik zou kijken of er niet ergens een stevige kluit modder is blijven hangen, even wieltjes eraf en goed schoonspuiten...

...110... dan zal hett wel niet tussen de remtrommel en het wiel zitten.., je hebt vast niet eens remtrommels op de vooras..., zeker ook geen bladveren he??...110..

Waar moet dat heen mett deze wereld.

Wilberth
Plaats reactie