Hoe traanplaat bevestigen?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maarten B

Hoe traanplaat bevestigen?

Bericht door Maarten B »

Ik heb uit Engeland aluminium 'wing-top protectors' mee laten komen. Zitten zelfs keurig popnagels bij.

Nu vroeg ik mij af of het verstandig is de randen af te kitten. Het voordeel is dat er geen water onder kan komen, het nadeel kan condensatievocht zijn at dan niet meer weg kan.

Heeft iemand suggesties, ervaringen en/of ideeen???

Greetz, Maarten
Bjorn

Re: Hoe traanplaat bevestigen?

Bericht door Bjorn »

Met popnahels gaat prima. Afkitten aan de rand lijkt me een beetje slordig. Je kunt wel aan de onderzijde +/- 1cm van de kant rondom en in het middel een paar rupsen kit leggen. Dan komt er geen vocht onder en gaan ze ook niet rammelen.

suc6 Bjorn
Ad

Bericht door Ad »

Is hier al eens aan de orde geweest. Wel een tijdje geleden. Even terugsearchen.
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Je zou er ook een hele dunne rubberen mat onder kunnen leggen... als je die ergens kan krijgen. Dat beschermt ook de lak eronder tegen beschadigen. Kitten zou ook kunnen alleen dan kan de boel wel erg vast gaan zitten.. mocht je ze er ooit weer af willen halen. Verder heb ik er ook geen ervaring mee.

Groet,
Martin
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Het maakt niet zoveel uit hoe vast het komt te zitten wat als je ooit de traanplaat verwijderd zit je toch met een spatboord vol met gaten en dat ziet er niet uit dus gewoon kit er tussen, je kan er ook tocht strip tussen doen maar naar mijn weten vergaat dat na een paar jaar.

Succes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Sue

Bericht door Sue »

Naar mijn beste weten zitten de mijne gewoon gepopt. Rammelt niet (en anders zou ik het toch niet horen) dus lijkt mij weggegooid geld die kit. Ik vind die popnagetjes wel leuk staan, maar dat kan ook komen omdat Leopold een echte meisjeslaro is natuurlijk...

Sue en een gepopte Leopold
Lara C.

Bericht door Lara C. »

Die van ons is helemaal gepopt overal zo'n beetje, geen rammel en net wat Sue zegt: al zou het rammelen, je hoort het toch niet.

Lara C.

[groups.msn.com]
Louis

Bericht door Louis »

Maarten,
Er bestaat ook dubbelzijdige rubber bevestigingstape. Dit lijkt me hiervoor uitstekend geschikt.
Louis serie III 109D
Maarten B

Bericht door Maarten B »

Weet je toevallig ook een adres waar je dit kan kopen,Louis?

Greetz,Maarten
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Gijs110 heeft nog 3 rollen over van zijn grijskenteken ombouw. Neem eens contact op met hem misschien wil hij het wel kwijt tegen een zacht prijsje

Groetjes Bowy
ernst-jan

Bericht door ernst-jan »

je kan ook foam/glas tape gebruiken is mooi en strak en goedkoop .
een rol is ongeveer maar 3 eurootjes en je kan er een heleboel topwings mee doen
succes
Steven

Bericht door Steven »

Nee joh, dat is met 1 seizoentje zo vergaan dat het geen functie meer heeft.
gewoon kitten dan zit het vast en waterdicht. Kit kan je altijd nog verwijderen met een bepaalde remover
james

Bericht door james »

Pas op met kit als je later nog eens wil spuiten!!!
siliconen en verf gaat niet goed samen. Ook na langere tijd zitten de siliconen beestjes nog overal en zijn alleen nog over te spuiten met fish-eye protector door de verf. Ook de meeste tapes zijn voorzien van silyconen lijm.
Voor kitten dus alleen acrylaat of schilderskit gebruiken!
Groeten James en Morgaine (nog steeds lekker dik in de groene legerverf)
Dirk

Bericht door Dirk »

De beste manier die ik tot nu toe gezien heb is vastgekit met ruitenkit en met veel nagels gepopt. Ik heb er verder nooit tussen gekeken maar je kunt er van op aan dat ook daar vocht tussen komt (naadjes bij de nagels). Als je kit gebruikt doe dan niet alleen de randen maar ook wat strepen er tussenin. Oja, het zijn nog al wat nageltjes, dus als je dat niet gewend bent org dan dat er iemand in de buurt is die het over neemt als je zere handen krijgt ( ik ben het na 10 nageltjes al zat). Veel whiskey met ijs na afloop zal vast ook wel helpen.

groet'n Dirk
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Ben ik blij dat ik een pneumatische popnagel tang heb.... met 1 druk op de knop.....
Plaats reactie