niemand?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bjorn

niemand?

Bericht door Bjorn »

Heeft er niemand ooit een 2,5 dieselblok in een 110 V8 gebouwd, en/of hier meer van weet of dit goed gaat?
Serious IIa

Re: niemand?

Bericht door Serious IIa »

Probeer een

www.landroverenthusiast.com

ik weet zeker dat er op dat forum mensen zijn ie dit gedaan hebben.

Groet Bowy
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Het is als het goed is niet zo'n probleem om hem om te bouwen maar wel om dit te keuren, het schijnt dat de rdw behoorlijk moeilijk bij dit soort dingen kan doen.
Op het moment dat je naar een engelse site gaat krijg je in ieder geval niet te horen hoe het zit met dit op papier te krijgen, houd hier wel rekening mee.

Succes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Bjorn

Bericht door Bjorn »

hmm, had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Wel aangedacht trouwens maar er vanuit gegaan dat dit niet zo'n probleem is..?
Waarom zou de RDW hier moeilijk over doen?
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Omdat je van benzine naar diesel gaat en omdat je van 8 cilinder naar 4 cilinders gaat om zomaar even wat te noemen. Je moet o.a remmen aanpassen.

Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Omdat we in nederland wonen!?!?!?

Bureaucratie heet dat geloof ik.

Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

In tegenstelling tot wat Jorrit beweert. In Nederland zijn dit soort dingen best op het kenteken te krijgen. Omdat de 2,5 ook origineel geleverd is in dat type landrover. Het is pas een probleem als je bijvoorbeeld een V8 in een Series 88 wil inbouwen. (Wat ik graag zou willen). Hier is ook een truuc voor namelijk. een Hybrid kopen in Engeland van voor 67 (van voor 67 is geen typegoedkeuring) dus dan krijg je hem zo op kenteken, of hij ook belastingvrij wordt verklaard is een ander verhaal.....

Stel anders je vraag een bij de RDW (via mail beste en snelste antwoord) www.rdw.nl

Groet Bowy
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Heb kontakt gehad met de RDW. Die zeggen dat het geen probleem is. Er is immers een type goedkeuring op deze auto met een dieselmotor.

Maarja, nu nog achterhalen of het allemaal wel kan..

Bjorn
Anton

Bericht door Anton »

Het makkelijkste is om een LT 77 (s) of een lt85 versnellingsbak te nemen met een LT 230 tussenbak, Nieuwe steunen lassen, brandstoffilter plaatsen en voorgloei mechanisme. retour leiding naar tank, oliefilter of radiator met olie filter monteren en rijden maar. Oja, je kon je aandrijf assen wel is moeten aanpassen voor de andere tussenbak (komt iets naar voren of achter.
En dan even naar RDW natuurlijk, keuren, betalen, en wachten op je nieuwe kenteken.

Maar waarom: Een goed afgestelde V8 op gas loopt net zo duur als een diesel die 1 op 8 loopt. Daarbij is je koppel en topsnelheid hoger.
Geef mij die V8 maar.

Anton
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Nou een V8 op gas rijdt inderdaad het best en het goedkoopst. Ik tank ook altijd in Belgie (32 ct/ltr!!) Maar het probleem is dat ze in afrika niet veel gaspompen hebben. Als ik nog een keer naar afrika wil, dan wil ik er een dieselblok in hebben liggen.
Ik vroeg me daarom dus af of dat gaat met mn bestaande bak, tussenbak en diffs.
Lara C.

Re: niemand op gas ??

Bericht door Lara C. »

Hallo,

Ik zag net iets over gas, ik heb gehoord dat je dan je blok eerder kapot kan hebben omdat de auto niet voor gas gebouwd is en minder smering krijgt , ik hoor kromme poten, verbrande koppen etc.

Zijn dit fabels ??

Lara C.

[groups.msn.com]
The_dude

Bericht door The_dude »

Het ene blok kan beter tegen gas dan de ander.
Het heeft te maken met warmte ontwikkeling, verbranding en minder/slechtere smering.

Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Jeroen 109 SIIA

Bericht door Jeroen 109 SIIA »

Sterker nog met een gastank achterin kom je niet eens de grens naar Afrika over! In ieder geval kom je Marokko absoluut niet in, ook al ligt hij los in je auto.

Jeroen
ron

Bericht door ron »

de rover V8 is uitstkend geschikt voor gas
het is wel zaak een en ander goed af te stellen

Ron
Plaats reactie