deurrubbers

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ad

deurrubbers

Bericht door Ad »

De deurrubbers van m'n S3 SW zien er na 30 jaar niet erg fris meer uit. Iemand ervaring met het vervangen? Wat gaat een compleet setje kosten voor de drie deuren en wie zou ze in voorraad kunnen hebben? Ik heb geen partscatalogue, nog niet kunnen vinden op Internet, dus Aad, please....
Ik heb ergens gelezen dat orginele rubbers aan de prijs zijn maar dat er goedkopere after-market sets in de handel zijn.
Martin M

Re: deurrubbers

Bericht door Martin M »

Ik heb pas ook die deur rubbers besteld bij budget. zij hadden een orgineel setje voor €72 per deur. je kan het ook per meter kopen voor €6 p/m. per deur heb je ongeveer 4m nodig.
De deur rubber die je per meter koopt zit geen ijzeren strip in (kan dus ook niet meer roesten). Ik heb het er nog niet ingezet, dus daar kan ik je nog geen advies over geven.

groet,
Martin M
aad G

Bericht door aad G »

Ron B had ook zoiets.
Je noest de oude wegsnijden en de nieuwe er in lijmen.
geen idee wat het kost.
Steven

Bericht door Steven »

probeer anders eens bij Paddock
Sue

Bericht door Sue »

Ik heb ook acht meter los gehaald bij Ron B, was volgens mij goedkoper als die €6 per meter...

Maar zoals zovelen, ik moet het er nog steeds inzetten (het liefst voor Hesdin, anders tocht je uit de auto...)

Groet Sue en Leopold
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Deurrubbers? helemaal niet nodig, dan loopt het water ook niet uit je auto.....

Groetjes Bowy
Sue

Bericht door Sue »

Jawel, daar heb je de gaten in de vloer voor!
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Ook..............
Steven

Bericht door Steven »

Hmmmmmm als ik klaar ben met mijn restauratie "projectje" dan heb ik hoogstwaarschijnlijk de eerste Land Rover die ook kan drijven (zonder drijvers aan de zijkant).
Maar ik ben ook niet van plan om er mee het water in te gaan. Zeker niet na alle bloed zweet en tranen die ik er inmiddels in heb zitten.

Steven en project "hacfort"
Marc

Re: deurrubbers: hoe te bevestigen?

Bericht door Marc »

Hoi,

Heeft iemand ervaring met het bevestigen? Een aantal mogelijkheden zijn:
- met popnagels aan de deur
- met popnagels op de vloer/zijkant
- lijmen deur/vloer/zijkant, en wat voor lijm heb je daarvoor nodig?

Ik lees graag wat ervaringen.

Groetjes,

Marc
Bjorn

Bericht door Bjorn »

ik heb ze destijds vastgepopt. Eerst met een paar klemmen het rubber strak op zn plaats, gaatje boren, popnagel erin. ging perfect.
Ad

Bericht door Ad »

Om even terug te komen op levering per meter. Zijn alle profielen die je nodig hebt gelijk, rondom, dus links/rechts/boven en onder en de achter deur? Of zit er ergens verschil in de rubbers?
Steven

Bericht door Steven »

als het goed is is dat allemaal hetzelfde.

Steven
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Ad,

De deurrubber die je per meter koop is 1 profiel dat gebruikt wordt voor alle zijden van een deurpost.
De oude strips verwijderen, schoonmaken (eventueel rostplekjes bijwerken), profiel op langte afmeten, doorknippen, post en rubber insmeren met lijm, even wachten en vastplakken.

Fluitje (rubbertje) van een cent, kosten miniem, werking gelijk aan dure originelen.

Ron heeft zowel de rubbers als de lijm.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Ad

Bericht door Ad »

Aad, dit klinkt me als muziek in de oren. Ik ga er mee aan de slag.
Overigens nog errrug bedankt voor de parts cat. Eerste deel is goed in de bus gekomen, ik wacht op het restant.
Ad
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

stuur hem nu gelijk op.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Plaats reactie