Ontsteking stukje bij beetje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan Willem

Ontsteking stukje bij beetje

Bericht door Jan Willem »

De Spartaan wil af en toe niet echt heel lekker.
Eerder had ik alle bekabeling, bougies en verdelerkap al vervangen en dacht hiermee het probleem opgelost te hebben (vocht op oude kabels is niet tof)

Afgelopen week starte hij slecht en met de caravan erachter was een top van 75/80 net te bereiken.

Gisteren het kleine benzine filter voor de carberateur verwijderd (op advies uit vorige potings) op verdenking van lucht in dat filtertje en 's avonds de condensator in de ontstekingsbehuizing ook even vervangen.

Volgens mij scheelt dit zeker 15 km/pu (of windje mee)
Hij starte vanochtend iig een stuk beter.

Alleen schokt hij nog wat bij acceleratie. vooral in de drie en vier

Vraag:
Kun je het vacuummembraam ook los vervangen????

En maakt de diameter van de vacuumleiding wezenlijk verschil voor de vervroeging???

In mijn idee kan een kleinere leiding meer onderdruk transporteren/vasthouden dan een dikke.
Er zit nu een relatief dunne koperen leiding tussen met goede afdichting op de carberateur en vervroeging.

Uiteraard kan ik de hele ontsteking eruittrekken en er een nieuwe in zetten. maar dan leer ik niks over het oplossen van problemen bij bepaalde mankementen. En dat is nou juist zo leuk.

Oohh is er ergens een goede uitleg van het stellen van de ketakpunten op internet te vinden.
Na het kleppenstellen wil ik nu ook even de contactpuntjes beetpakken.

Groeten

JW
Frans Bonnes

Re: Ontsteking stukje bij beetje

Bericht door Frans Bonnes »

<<<<kleine benzine filter voor de carberateur verwijderd op verdenking van lucht in dat filtertje>>>>

Dat helpt niks, en er mag best lucht in dat filtertje zitten, heeft geen enkele invloed op het rijgedrag.
Kijk ook eens of het ontluchtingsgaatje van de vlotterkamer open is.
Als dat dicht zit heeft dat meer invloed dan dat filtertje.

Frans Bonnes
Stumpertje S III 2,25 D

Re: Ontsteking stukje bij beetje

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

handleidingen zijn er genoeg te vinden, bv op:
[www.roverclub.nl]
Plaats reactie