300 tdi

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joop130

300 tdi

Bericht door Joop130 »

Geachte prikkers ,

Auto kreeg vandaag trilling tijdens stationair draaien en dat voel je ook een beetje bij rustig rijden, ga zo eeens alles checken.

Wat zijn dingen waar ik speciaal op mag of moet letten, zou het een niet presterende cillinder zijn? hoe kan ik dat makkelijk controleren bij een diesel?

wie heeft goede raad of zelf zo'n ervaring gehad? Dadelijk ga ik rubbers checken , waar zou het verder nog meer aan kunnen liggen?

Vriendelijke groet Joop130
Frans Bonnes

Re: 300 tdi

Bericht door Frans Bonnes »

Wat voor trilling ???
Zou je iets duidelijker kunnen zijn.

FB
Bart74

Bericht door Bart74 »

probeer eens de krukaspoellie + bout

Bart
Joop130

Bericht door Joop130 »

De trilling geeft het het gevoel alsof de hele moter meer schudt, voel het ook aan versnellingspook, ook tijdens wachten voor het stoplicht etc.

heeft geen extra geluid er door, maar de wagen geeft een onrustige trilling, gaat door de hele auto heen.

Zal ook het rijgedrag eens kritischer bekijken wie weet heeft hij ook vermogen verlies, maar heb het niet duidelijk gemerkt.

Groet Joop
robb

Bericht door robb »

motorrubbers?????
Joop130

Bericht door Joop130 »

Probleem gevonden,

Ventilator voor de radiateur zit los heeft speling op het asje, of misschien de as zelf.

Hoort de ventilator er helemaal vast op te zitten of zit hier een systeem in dat hem aan en/of uitschakelt?

Ga de prikkers cd , maar even raadplegen.

groet Joop
Joop130

Bericht door Joop130 »

Slordigheid wordt bestraft, cd-tje laten slingeren en nu niet meer te gebruiken, ben dus nieuwsgierig naar reacties, en hoop dat de cd ''s is nog te krijgen zijn?

Joop130
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De viscofan op een 300 tdi is een schakelende viscofan en zal bij een bepaalde temperatuur vast staan ten opzichte van de as/poelie.
Koud zou hij nagenoeg vrij moeten draaien.

Dennis B.
Joop130

Bericht door Joop130 »

Bedankt, denk ook dat de viscofan alleen kapot is, dus poeli en as zullen nog wel goed zijn, wordt wel een uitkleed operatie om deze te vervangen

bedankt Joop
Plaats reactie