Hij gaat erin
Hij gaat erin
hallo prikkers
ben zojuist een afsraak wezen maken bij een gasinbouw station voor een lpg installatie in me diesel stawag
dus ik ga op diesel lpg mix rijden
naar diversen onderzoeken hier kwam ik bij twee garage terrecht die het konden
maar er zat wel een groot prijs verschil in (vele wisten niet dat het bestond zelfs)
dus gekozen voor de goedkoopste dus, die het ook al meedere keren bij een isuzu 2.8 motor heeft gedaan
er komt een 58 L tank in daar hij dan achterin kan zonder je bankjes te slopen
nu maar hopen dat de eerdere berichten waar zijn
dus meer pk,s zuiniger en minder herrie
ik zal mijn bevindingen foto,s etc etc de komende maanden plaatsen
hellaas is het nog zo voor de meeste dat het in nl nog niet mag daar de rwd
een mix van vloeistoffen niet toe staat (echt ongelofelijk)hier wordt het juist gestimmuleerd zonder extra kosten zoals wegenbelasting of zo
ze gaan al bussen etc etc zo uitvoeren
maar wel roet filters verplichten???!!!
we houden kontakt
glote gloet Nico stawag 109 D 1973
ben zojuist een afsraak wezen maken bij een gasinbouw station voor een lpg installatie in me diesel stawag
dus ik ga op diesel lpg mix rijden
naar diversen onderzoeken hier kwam ik bij twee garage terrecht die het konden
maar er zat wel een groot prijs verschil in (vele wisten niet dat het bestond zelfs)
dus gekozen voor de goedkoopste dus, die het ook al meedere keren bij een isuzu 2.8 motor heeft gedaan
er komt een 58 L tank in daar hij dan achterin kan zonder je bankjes te slopen
nu maar hopen dat de eerdere berichten waar zijn
dus meer pk,s zuiniger en minder herrie
ik zal mijn bevindingen foto,s etc etc de komende maanden plaatsen
hellaas is het nog zo voor de meeste dat het in nl nog niet mag daar de rwd
een mix van vloeistoffen niet toe staat (echt ongelofelijk)hier wordt het juist gestimmuleerd zonder extra kosten zoals wegenbelasting of zo
ze gaan al bussen etc etc zo uitvoeren
maar wel roet filters verplichten???!!!
we houden kontakt
glote gloet Nico stawag 109 D 1973
Re: Hij gaat erin
sorry voor die het niet weten maar ik woon in Thailand
gl gl Nico
gl gl Nico
Ben heel benieuwd wat je ervaringen worden.
Groet,
Henk de Witte
Groet,
Henk de Witte
Ik wil het ook gaan proberen (illegaal of niet). Dus als je informatie zou kunnen/willen geven. Maat van de verdamper moet geloof ik mag 20% van je cilinderinhoud kunnen geven. Welke andere speciale eisen er zijn weet ik niet. Misschien dat je dat later bekend kunt maken.
Bart
Bart
Dit kwam ik vandaag tegen op de site van NRC Handelsblad:
Vrachtwagens goedkoper uit met LPG én diesel
ROODESCHOOL (ANP) - Vrachtwagens die rijden op een mengsel van LPG en diesel kunnen mogelijk fiks besparen op hun brandstofkosten. Een bedrijf in het Groningse Roodeschool heeft het patent verkregen op een installatie die de twee brandstoffen mengt.
De eerste tests zijn goed verlopen. Dat heeft directeur Klaas Wijmstra van Gasotronic maandag laten weten. Het verbrandingsproces in een dieselmotor wordt door het toevoegen van LPG verbeterd. Verbrandt een normale motor 85 tot 95 procent van de ingespoten brandstof, door het toevoegen van autogas wordt nagenoeg 100 procent verbrand.
De brandstofbesparing kan oplopen tot 10.000 euro per jaar, volgens Wijmstra. Diverse bedrijven hebben het systeem inmiddels ingebouwd. Ook enkele stadsbussen in Antwerpen rijden op een mengsel van LPG en diesel.
Transportbedrijf Top uit Noordhorn rijdt met één vrachtwagen inmiddels twee weken op het mengsel. ,,We besparen 100 euro per week'', aldus een zegsman. Het bedrijf verwacht met het beter inregelen van de apparatuur de besparingen verder op te kunnen schroeven.
En ik dacht dat in de wet stond dat het mixen van brandstoffen niet was toegestaan? Of gaat dat alleen over personenverkeer?
Vrachtwagens goedkoper uit met LPG én diesel
ROODESCHOOL (ANP) - Vrachtwagens die rijden op een mengsel van LPG en diesel kunnen mogelijk fiks besparen op hun brandstofkosten. Een bedrijf in het Groningse Roodeschool heeft het patent verkregen op een installatie die de twee brandstoffen mengt.
De eerste tests zijn goed verlopen. Dat heeft directeur Klaas Wijmstra van Gasotronic maandag laten weten. Het verbrandingsproces in een dieselmotor wordt door het toevoegen van LPG verbeterd. Verbrandt een normale motor 85 tot 95 procent van de ingespoten brandstof, door het toevoegen van autogas wordt nagenoeg 100 procent verbrand.
De brandstofbesparing kan oplopen tot 10.000 euro per jaar, volgens Wijmstra. Diverse bedrijven hebben het systeem inmiddels ingebouwd. Ook enkele stadsbussen in Antwerpen rijden op een mengsel van LPG en diesel.
Transportbedrijf Top uit Noordhorn rijdt met één vrachtwagen inmiddels twee weken op het mengsel. ,,We besparen 100 euro per week'', aldus een zegsman. Het bedrijf verwacht met het beter inregelen van de apparatuur de besparingen verder op te kunnen schroeven.
En ik dacht dat in de wet stond dat het mixen van brandstoffen niet was toegestaan? Of gaat dat alleen over personenverkeer?
Hallo prikkers
ik zal zeker de komende weken details geven over hoe en wat
ik hoop ook natuurlijk dat het goed werkt
jammer dat in Nl er nu pas ruigbaarheid aan wordt gegeven , in Engeland
zijn ze er al een tijdje mee bezig en hier ook
laten we hopen dat het snel veranderd voor jullie
moet er wel bij vertellen dat het inbouwen hier maar rond de 350 euro kost
diesel kost 29 Baht en lpg kost 10 Baht 1 euro is 48 Baht
het zijn andere verhoudingen maar het doel blijft het zelfde besparing, zuiniger ,meer pk,s ,en schoner, en zeggen ze het is beter voor de motor ( hoor alleen maar voordelen vreemd eigenlijk) buitenom dat je ruimte in je auto verliest
na de eerst proef ritten zien en horen jullie meer
glote gloet Nico (thailand)
ik zal zeker de komende weken details geven over hoe en wat
ik hoop ook natuurlijk dat het goed werkt
jammer dat in Nl er nu pas ruigbaarheid aan wordt gegeven , in Engeland
zijn ze er al een tijdje mee bezig en hier ook
laten we hopen dat het snel veranderd voor jullie
moet er wel bij vertellen dat het inbouwen hier maar rond de 350 euro kost
diesel kost 29 Baht en lpg kost 10 Baht 1 euro is 48 Baht
het zijn andere verhoudingen maar het doel blijft het zelfde besparing, zuiniger ,meer pk,s ,en schoner, en zeggen ze het is beter voor de motor ( hoor alleen maar voordelen vreemd eigenlijk) buitenom dat je ruimte in je auto verliest
na de eerst proef ritten zien en horen jullie meer
glote gloet Nico (thailand)
mensen kijk eens bij www.iwemaenterprise.nl hugo rijdt er al lang meerond, en heeft veel kennis over deze materie,ook in engeland is hij bekent.
susses ,er mee
groeten Sjuul.......................
susses ,er mee
groeten Sjuul.......................
Re: we hebben hier al vaker over geluld
Maakt niet uit toch? We krijgen hier een prikker die hands-on experience gaat opdoen!
Re: we hebben hier al vaker over geluld
ja inderdaad heb ik er al veel over gelezen ook op diversen forums
maar ze doen het hier bij de nieuwe comon rail motors veel, maar niet zo veel bij de oudere motoren
dus is het wel een beetje een experiment
we kieken wel hoe het afloopt
glote gloet Nico
maar ze doen het hier bij de nieuwe comon rail motors veel, maar niet zo veel bij de oudere motoren
dus is het wel een beetje een experiment
we kieken wel hoe het afloopt
glote gloet Nico