schokkend

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Kees

schokkend

Bericht door Kees »

Ja lezers, ik ben er weer van weggeweest.
heb een schokkende vraag, mijn 88 serie benz 2.25 loopt nogal schokkend de laatse tijd. bij stationair niets aan de hand alleen wanneer je snelheid maakt houd ie telkens in, heb al de ontsteking nagekeken, de bougie's, ook is de carberateur nog niet zo lang geleden uitelkaar geweest. Wie geeft mij de gouden tip.

Groeten kees
Aad Koene

Re: schokkend

Bericht door Aad Koene »

Kees,

Brandstoffilters al vervangen (ook even onder de LR kijken, soms wil men nog wel eens zo`n kleintje vlak achter de tank monteren).
Zijn jou bougiekabels nog goed?

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Hendrik "Blue-Box" SIII

Bericht door Hendrik "Blue-Box" SIII »

Lucht voorverwarming stuk of lek?
Kan een bevroren carburateur opleveren.
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Luchtvoorverwarming?? Dat ben ik nog niet tegengekomen op mijn landrover..... Waar zit dat?

Groet Bowy
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Bowy,

op de plaats waar het inlaat en uitlaatspruitstuk op elkaar zitte (recht onder de carburateur) wordt de inlaatlucht verwarmt door het uitlaatspruitstuk.
Als hier een scheur in zit komen er uitlaatgassen in de inlaatlucht en leveren vervolgens een zeer onvolledige verbranding op omdat uitlaatgassen geen zuurstof meer bevatten.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Aha, dat ben ik dus wel tegengekomen maar onbewust, maar nu ik weet dat het er zit kan het dus ook kapot?

Groet Bowy
Norman van der Geer

Bericht door Norman van der Geer »

Het draadje wat in de verdeler van het contact op de zijkant naar de contactpunten op de vervroegingsplaat loopt. Daar kan een breukje in zitten wat bij versnellen (=vervroegen) gaat opspelen. Heb ik ook gehad, kun je lang naar zoeken.

Succes
Kees

Bericht door Kees »

dank je voor alle tips, maar heb het probleem al gevonden. het probleem zat hem in de brandstof pomp, deze gaf geen constante doorstroming dus schokken. nu alleen nog even dat ding reviseren.dus weer een probleem opgelost.

Groeten Kees
Plaats reactie