Gewoon ff lullen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
No Mud

Gewoon ff lullen

Bericht door No Mud »

FF kijken, wat heb ik dit weekend gedaan:
Ben eerst naar Mijdrecht gereden om het bedrijf Wiwo te aanschouwen.
Top, die boy's: in een moeilijke markt een bedrijf starten.
De eerste twee bruggen zijn gemonteerd (occasies van Kwikfit, je moet ergens mee beginnen toch?)
Ik mag reclame maken want het bedrijf is niet van mij maar het is daarentegen veel belovend.
Keurig pandje, met volgens Wim een sleutelplek voor hobbybobben.
Ik wens ze echt alle succes en qua kunde heb ik er veel vertrouwen in.

Zaterdagmiddag:
Ik had een carport, tja voor de garage.
Ik heb er met gemeentepermissie deuren ingezet en heb nu een garage van 13 meter.
Helaas Aad Koene, de rare Tick kan er alleen zonder imperiaal in, want ik stoot bijna mijn kop.
Heb vandaag voor de vierde keer de deuren in de lak gezet.(twee keer gronden, twee keer aflakken en nu high van de verf)
4 (VIER) TL bakken aangesloten en er brandt bijna meer licht dan buiten.
Laat de donkere tijden maar komen.
Als je nu No Mud ziet staan wordt je spontaan verlieft (Speakers uit de garage doortrekken komt nog)
Ook niet Land Rover: Fiets van over de kop geslagen boy gemaakt. Stuurstang was gebroken.
Zo zie je maar heren Land Rover, dit gebeurd zelfs met een fiets. (knul heeft gelukkig niets)
Ga ff hondjes uitlaten (3,5 kg per hond) Geestelijk voorbereiden op een mooie werkdag morgen.

Ik hoop dat alle lezers zo'n fijn weekend hebben gehad.

Groeten uit Huizen

Jan No Mud
Mike

Re: Gewoon ff lullen

Bericht door Mike »

Zeker weten een fijn weekend gehad.. Zaterdag met Aad Koene, Tinkerbel en een maatje van me mijn 109 opgehaald.. Gelijk even gekeken waarom de deuren niet echt in het slot wouden vallen (kwam doordat de sluitingen op de deurpost niet echt op een lekkere plek hingen..), nu sluiten ze wel.. Ook gelijk een nieuwe contact slot cilinder geplaatst. Een snelcursus autokraken dus. s'avonds bij de buren gegeten. Free food!

Vandaag (zondag) Dennis, Martin M en James over de vloer/oprit gehad om de kleine te bewonderen en vergiftigen met onze koffie experimenten. Met een goede accu (dus geen bak met water en lood) de electra getest.. Tot dusver zit er dus een goed systeem in (en knipperlichten die vanaf het stuur werken.. En dat op een ex-militair!). Maar niet het startsysteem geprobeerd uit angst voor nare schrapende en piepende geluiden van de cilinders. Eerst maar even losmaken die zooi.. Ook of de bumper of de plaat onder de grille verwideren, anders krijg ik de slinger er niet goed in. Een of andere 'squaddie' heeft een flinke krik onder de bumper gezet en die staat dus onder een beetje vreemde hoek omhoog nu. Ach, grote hamer, klaar. Ook maar even de gaten geteld waar je naar buiten kon kijken langs deuren, ramen en softtop.. Kon wel eens vochtig worden.. Ach. s'avonds bij mijn ouders gegeten. Weer free food!

Al met al.. perfekt weekend achter de rug..
No Mud

Bericht door No Mud »

Fantastisch Mike, veel plezier met je nieuwe aanwinst.
\hoop dat je veel plezier hebt met de 109
Als je nou buiten de deur kan bliven eten scheelt dat een hoop munten

Groeten uit Huizen met een nog natte maar wel mooie verlichte garagedeur.

Jan
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Jan,

je hebt toch wel de verf van je vingers af gepoetst voordat je achter de computer ging zitten, anders krijg je ruzie met Lia.

Vind het toch wel een beetje knullig dat je de garage niet gelijk hoog genoeg gemaakt hebt dat Tink er in kon, ik wilde jou uitkiezen om haar eens een flinke poetsbeurt te geven (ik kan er alleen maar zwarte vingers op maken)

Vandaag ook maar eens aan een fiets aan het sleutelen geweest.
Heb een Buddy-Bike voor Ingwer aan de fiets van Ursula gemonteerd.
Een Buddy-Bike??.....Ja, een Buddy-Bike!!
Even uitleggen: een Buddy-Bike is een aanhangerfiets.(dus het gedeelte achter de stuurstang als aanhanger op een gewone fiets)
Ingwer kan dan meefietsen zolang hij dat vol kan houden en hoeft alleen maar te zitten als het niet meer gaat.

Morgen weer Landroversleutelbezigheden (4x woordwaarde + bonus)

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Reeg

Bericht door Reeg »

Ik doe effe met je mee Jan ;-)

Zaterdag alle raampjes van mijn 88" Stationwagon voorzien van raamgeleiders, en dat zijn er veel, en Ineke heeft ze netjes in de verf gezet.
Nog bezoek gehad van 2 andere sleutelaars, dus weer een echte Land Rover dag.
Vandaag nog even naar Rilland geweest, kijken naar de collega 4x4 voertuigen en zelfs nog enkele Land Rovers. Het was echt te veel om goed te kunnen volgen, daar staat er een vast, ooh moet je daar kijken daar ook een en daar en daar .......
Errug leuk om te zien. Er waren ook een 3-tal Dodges aan het rijden en alleen dat geluid al. Op plaatsen waar de Jappies met veel geweld doorheen moesten ploegen, gingen zij bijna stationair doorheen. Alleen bij het eruit komen even een flinke peut gas geven, al was het alleen maar voor het geluid ;-)
Euuh oh ja Land Rover, daar ging het over.
Morgen even werken en dan weer verder opbouwen aan Zebra III, de zitbak is aan de beurt en als het goed is ook alvast een gedeelte van het schutbord repareren.
Enz...........................
Al met al weer een heerlijk weekend gehad dus :+

REEGards
No Mud

Bericht door No Mud »

FF tellen,
Als we 61 fietsen achter elkaar zetten, want zoveel Laro's waren er op de Prikkerdag (met hoofdletter) dan krijgen we als het goed is een file van 127,56 meter met één voorwiel en 60 aandrijvingen.
Geen oliecarters, laag verbruik en een heel pak schik.

(zou 't omvallen, 'k denk het wel)

Ben overigens vrijdag en zaterdag in Mijdrecht en verzorg de kroketten)

Gr. Jan
No Mud

Bericht door No Mud »

Reeg, een heerlijk weekend, 't is wel een stomme posting maar soms is het lekkerom je vreugde te delen.
Ik moet bekennen dat ik ff heb staan te kwijlen bij vier TL bakken.
Niet omdat die bakken zo mooi zijn, maar omdat ik mezelf een grote vent vind.
(ik bedoel dus geen kortsluiting )
Gr. Jan
Reeg

Bericht door Reeg »

En dat voor een hobbyist ;-)
Voldoening is vaak niet uit te drukken!
En wat die posting betreft, laten we maar even afwachten hoeveel reakties er komen.
Ik was aan het typen toen waren er nog 0 en ik had hem gepost, toen waren er al 4 :-)

REEGards
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Jan,

Als de voorste een goed evenwichtsgevoel heeft en correct stuurt volgt de rest vanzelf, lijkt me trouwens wel een goeie, ook voor het Guiness Book of Records.
Naar mijn idee moet zo`n fietstrein ook nog behoorlijk hard kunnen gaan.

Wat de kroketten betreft, Hmmm jammer.
Ben vrijdag onder de pannen en zaterdag in Rhenen ivm een JeugdReumadag.
Hoor de afloop wel.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Plaats reactie