Klep seals RR V8
Klep seals RR V8
Vorige week mijn klepdeksel pakkingen vervangen want deze waren lek.
Dan zie ik allemaal verhard rubber liggen blijken resten van de seals te zijn denk ik want deze zijn niet meer aanwezig.
Dus heb ik nieuwe besteld, deze zijn vandaag binnengekomen.
Zijn dit gewoon rubberen platte ringetjes, klopt dit?
Zou het daardoor komen dat de auto al enige tijd een beetje naar verbrande olie ruikt? Bij stationair draaien.
Peter
Dan zie ik allemaal verhard rubber liggen blijken resten van de seals te zijn denk ik want deze zijn niet meer aanwezig.
Dus heb ik nieuwe besteld, deze zijn vandaag binnengekomen.
Zijn dit gewoon rubberen platte ringetjes, klopt dit?
Zou het daardoor komen dat de auto al enige tijd een beetje naar verbrande olie ruikt? Bij stationair draaien.
Peter
Re: Klep seals RR V8
Ja, klopt, zijn er denk ik ook maar 8. Alleen voor de inlaat kleppen.
Nee, zal wel olie zijn de gelekt heeft, of nog lekt op je uitlaatspruitstuk, links of rechts. Klepdekselpakking niet helemaal goed of schroeven van het klepdeksel niet vast gedraaid.
FB
Nee, zal wel olie zijn de gelekt heeft, of nog lekt op je uitlaatspruitstuk, links of rechts. Klepdekselpakking niet helemaal goed of schroeven van het klepdeksel niet vast gedraaid.
FB
Frans,
Klopt zijn er 8 stuks.
Echter de stank komt uit de uitlaat.
Peter
Klopt zijn er 8 stuks.
Echter de stank komt uit de uitlaat.
Peter
Alleen maar stank uit de uitlaat, geen gekleurde rook?.
En hoe is het olieverbruik?
Maar het zou wel zo kunnen zijn dat als er olie verbruik is, dit in een cilinder verbrandt wordt, meestal heeft de uitlaat rook dan ook een kleur.
Frans Bonnes
En hoe is het olieverbruik?
Maar het zou wel zo kunnen zijn dat als er olie verbruik is, dit in een cilinder verbrandt wordt, meestal heeft de uitlaat rook dan ook een kleur.
Frans Bonnes
Frans,
Nee een beetje witte rook als hij koud staat (LPG).
Olie verbruik 1 ltr op ongeveer 2500km.
Olie druk koud ongveer 2.0 bar bij warme motor 1.3 bar. (2000 rpm)
Ik rij wel met half syntetische olie in een oud blok 3.9 van 1989 en ongeveer
250 dkm.
Volgens mij is deze olie niet ideaal, maar ja eens mis geweest met verversen.
Ik wil toch terug naar minerale olie, ik denk dan aan 20w50 van Kroon.
Peter
Nee een beetje witte rook als hij koud staat (LPG).
Olie verbruik 1 ltr op ongeveer 2500km.
Olie druk koud ongveer 2.0 bar bij warme motor 1.3 bar. (2000 rpm)
Ik rij wel met half syntetische olie in een oud blok 3.9 van 1989 en ongeveer
250 dkm.
Volgens mij is deze olie niet ideaal, maar ja eens mis geweest met verversen.
Ik wil toch terug naar minerale olie, ik denk dan aan 20w50 van Kroon.
Peter
Oliedruk is volgens mij wel erg laag.
Hoe heb je die gemeten.
Weet de exakte waarden voor een 3.9 niet maar voor een 3.5 moet de oliedruk bij warme motor tussen 2.1 en 2.8 liggen. Waarbij 2.1 kg/cm2 echt de minimum waarde is.
Wat er precies met jouw motor aan de hand is kan ik hiervandaan niet zien, mmar ik denk dat er iets niet goed zit.
En die 20w50 is geen slecht idee, misschien wordt de oliedruk daar iets beter door.
Maar hou de boel wel goed in de gaten.
Frans Bonnes
Hoe heb je die gemeten.
Weet de exakte waarden voor een 3.9 niet maar voor een 3.5 moet de oliedruk bij warme motor tussen 2.1 en 2.8 liggen. Waarbij 2.1 kg/cm2 echt de minimum waarde is.
Wat er precies met jouw motor aan de hand is kan ik hiervandaan niet zien, mmar ik denk dat er iets niet goed zit.
En die 20w50 is geen slecht idee, misschien wordt de oliedruk daar iets beter door.
Maar hou de boel wel goed in de gaten.
Frans Bonnes
Horen er wel olieseals in. In mijn oude koppen zaten er geen en in de nieuwe koppen zaten ze ook niet. Hij rookt ook niet en verbruikt nagenoeg geen olie (en wat ie wel verbruikt lekt ie er volgens mij overal uit)
Fred101
Fred101
Of ze er standaard inhoren weet ik niet, maar ze zijn er wel zo voor te bestellen.
In de kop van de 101 zitten ze niet.
FB
In de kop van de 101 zitten ze niet.
FB
Hoi,
Oliedruk gemeten met standaard oliedrukmeter welke in de auto zit. Of deze de juiste waarde aangeeft weet ik niet.
Ik zal eerst eens olie wisselen en eens kijken of ik op een andere manier oliedruk kan meten.
Klepseals staan gewoon in het onderdelenboek, ik neem aan dat ze erin gezeten hebben anders had ik geen verhard rubber gevonden.
Ik heb dit blok nu ongeveer 2 jaar en eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad.
Peter.
Oliedruk gemeten met standaard oliedrukmeter welke in de auto zit. Of deze de juiste waarde aangeeft weet ik niet.
Ik zal eerst eens olie wisselen en eens kijken of ik op een andere manier oliedruk kan meten.
Klepseals staan gewoon in het onderdelenboek, ik neem aan dat ze erin gezeten hebben anders had ik geen verhard rubber gevonden.
Ik heb dit blok nu ongeveer 2 jaar en eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad.
Peter.