remleidingnippel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
N!ek

remleidingnippel

Bericht door N!ek »

Weet iemand de maat (soort schroefdraad en lengte) van een remleidingnippel die om een 3/16" remleiding komt? (Series III, gescheiden remsysteem)

Ik wil morgen naar de remleidingnippelboer maar heb even geen voorbeeld bij de hand.

Het gaat trouwens om de nippels naar de hoofdremcilinder en naar het remverdeelblok (of hoe dat ding ook mag heten)

Alvast bedankt!
Disco

Re: remleidingnippel

Bericht door Disco »

oude leiding met nippels mee nemen.
als de nippels goed zijn worden ze ook wel overgezet

Theo
N!ek

Bericht door N!ek »

Disco schreef:
>
> oude leiding met nippels mee nemen.

Aan de oude leiding zit nog een auto vast die niet in de buurt staat
fred101

Bericht door fred101 »

Zondag wat leidingen voor paulo gefelst, maar bij paulo zat er op de remcilinder bv een andere maat als bij mij. Daar zaten twee verschillende maten in (voor een dikke en dunne leiding), bij mij was dat twee keer de zelfde maat. Ik zou er niet op gokken dat alles nog orgineel is. De meeste auto's van die leeftijd zijn wel een of meer cilinders verder.

Meet de kop op en kijk of er fijne of grove draad uitsteekt. Met de diameter van het uitstekende stukje draad en reken om naar inch. Dan komen ze er wel uit.

Je kunt toch beter de wartels los maken. Als dat namelijk tegenzit kun je gelijk de rest ook nieuw halen :-( en als daar dan weer wat anders op zit kun je opnieuw gaan felzen.

Men zegt dat je remmen dubbel moet felsen (kelk vorm) maar veel oude aansluitingen zijn gemaakt voor een enkele fels (ton vorm) Dus even kijken wat voor aansluiting en felsvorm (dus loshalen).

fred101
Plaats reactie