luchtrooster RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans RRC V8 '76 'Abe'

luchtrooster RRC

Bericht door Hans RRC V8 '76 'Abe' »

Vandaag bij BP te G een plastic driehoekje gehaald om de luchtroosters voorop de RR vast te zetten. Je weet wel die net boven de motorkap. Maar hoe ik ook pruts ik krijg het niet gedaan. Er moeten een soort van metalen plaatjes met een net te klein gaatje over een plastic pennetje aan het driehoekje worden geschoven. Probleem is dat je er gewoon niet bij kan! Iemand dit al bij de hand gehad? Alle tips welkom.

Met groet, Hans
Mario

Re: luchtrooster RRC

Bericht door Mario »

Als je het officieel wilt doen, moet de paravan eraf. Ik doe het meestal met een dotje zettex superlijm/kit.
Hans RRC V8 '76 'Abe'

Wat bedoel je met paravan? Klinkt in elk geval als heel veel werk... :-)!
En zettex ken ik niet, is dat kit o.i.d.? En hoe zet je dan het metalen deel aan de binnenkant vast waar het filter in hangt?

Met groet, Hans
Hans RRC V8 '76 'Abe'

Ik denk dat ik al weet wat de paravan is. Het deel tussen de motorkap en de voorruit in. Om deze te verwijderen moet sowieso de motorkap er af en het luchtfilter eruit/af. Wel wat werk maar dan zit het wel weer zoals het hoort. Of heeft iemand een beter (lees: sneller en makkelijker) idee?

Met groet, Hans
Hans RRC V8 '76 'Abe'

He he, hij zit er op hoor. Een onderdeel van nog geen anderhalve euro en anderhalf uur werk. Werkelijk een fantastisch staaltje onbenullig ontwerpen.

Met groet, Hans
Bart

Bericht door Bart »

iets minder subtiel.....
een parker erdoor draaien....

Bart van Legend...
Hans RRC V8 '76 'Abe'

Ik hou wel van subtiel... dus toch maar gedeeltelijke demontage. De buurman die kwam informerenwat ik aan het doen was dacht dat ik hem voor de gek hield en is kwaad weggelopen :-)!

Met groet, Hans
Plaats reactie