remmen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Phillip

remmen

Bericht door Phillip »

Hallo iedereen,

Ik heb op de ambulance nieuwe remcilinders, remblokken, trommels en nieuwe remslangen gemonteerd. Het ontluchten lijkt goed te zijn gegaan. Alleen nog het volgende punt. Je kan de blokken nagenoeg niet stellen, ook niet na een aantal keren flink remmen. Met name linksvoor blijft het wiel zwaar lopen en doen de stelnokjes niets.
Bij een testritje wordt de trommel warm tot heet en je ruikt hem ook. Is dit normaal en kan dit problemen geven? Komt het goed door te rijden en dat de blokken dan vanzelf afslijten? Remmen lijkt ie verder goed te doen.

groet Phillip

series III Ambulance, diesel
series III 109, diesel
Jan Schober

Re: remmen

Bericht door Jan Schober »

Heb je de schoenen wel goed gemonteerd? deze kunnen op verschillende manieren geplaatst worden, en zijn onderling dus ook verschillend.

gr Jan Schober
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Hier wordt jouw probleem trouwens ook beschreven.

[www.prikpagina.nl]
Phillip

Bericht door Phillip »

Zijn ze bij een 109 aan de voorkant verschillend? Hierover lees ik niets in de handleiding. Ik heb de remschoenen wel aan de goede kant gemonteerd (te zien aan merkje L en R). In bovenstaand topic gaat het over de achterremmen.
88Cees

Bericht door 88Cees »

Ik dacht ook dat alléén bij de achterremmen verschillende schoenen waren.
Vóór is er wel nog een extra stelmogelijkheid waar je, nadat je de schoenen naar buiten hebt gesteld, ze ook nog recht kunt stellen.
Gr Cees
Phillip

Bericht door Phillip »

Ja, daar zat ik ook onog aan te denken alleen staat dat muurvast.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De voorremmen hebben 2 verschillende paren schoenen, dus dat zou verkeerd kunnen zitten.
Andere mogelijkheid is dat de terugtrekveren niet op de goede punten aangehaakt zitten.
Mogelijk zijn de pinnen waar de verstellers tegenaan komen iets te lang, waardoor ze tegen het ronde grondplaaje van de verstellers vastlopen.
Nog een mogelijkheid is dat bij montage de pinnen aan d verkeerde kant van de verstellers terecht zijn gekomen, hierna zijn ze ook niet vrij te krijgen of te stellen.
Probeer de verstellers ook eens de andere kant op te draaien, misschien lukt het dan wel.
Nieuwe trommels geven met nieuwe schoenen weinig ruimte voor de voeringen, als er geen schuine kantjes aan de uiteinden van de voeringen zijn gevijlt kun je ruimte tekort krijgen.

Dit zijn de meest voorkomende problemen die ik in de afgelopen jaren heb gezien, er zijn dus nog meer varianten mogelijk.

Dennis B.
Phillip

Bericht door Phillip »

De paren schoenen zit op de juiste plek want dat kan ik zien aan de merkjes L en R. Ik zou nog eens naar de veren kunnen kijken. Ik dacht niet dat ze tegen het grondplaatje aankwamen aangezien ze tegen de zuigers aan blijven zitten. De zuigers kunnen gewoon niet meer naar binnen. De verstellers kan ik ook alle kanten opdraaien en volgens mij zit dat goed.Ik heb ze helemaal naar binnen gedraaid. Ik zal het desalniettemin nog eens bekijken. Misschien zitten die veren verkeerd. Schuine kantjes aan de schoenen zaten er al aan. Ik heb er al een aantal malen schuurpapier overheen gehaald. Het gekke is dat de ene kant bij montage meer ruimte had dan toen ik een aantal keren had geremd.

Ik zal de trommels nog eens los halen en nogmaals bekijken. Ik denk dat ik eerst ga apk keuren want de lagers, stuurinrichting etc. zijn al goedgekeurd. In ieder geval vast bedankt voor de reacties.

Phillip
Plaats reactie