Vloerplaten en tunnel.
Vloerplaten en tunnel.
Is er wellicht een truukje om de tunnel makkelijk te (de)monteren.
De vloerplaten zijn er vrij makkelijk uit en in te krijgen. Maar de tunnelplaat (waar de versnellingspook door steekt) blijft op een ergerlijke manier achter de handremhandel, kachel en ik weet niet wat al nog meer hangen. Na een lang gevecht en bruut geweld heb ik hem kunnen verwijderen, maar dat verdiend geen schoonheidsprijs. Ik weiger toch te geloven dat je eerst de handrem en kachel eerst helemaal moet verwijderen. Hoe doetiedoetiedatnou ?
Groet Dirk
De vloerplaten zijn er vrij makkelijk uit en in te krijgen. Maar de tunnelplaat (waar de versnellingspook door steekt) blijft op een ergerlijke manier achter de handremhandel, kachel en ik weet niet wat al nog meer hangen. Na een lang gevecht en bruut geweld heb ik hem kunnen verwijderen, maar dat verdiend geen schoonheidsprijs. Ik weiger toch te geloven dat je eerst de handrem en kachel eerst helemaal moet verwijderen. Hoe doetiedoetiedatnou ?
Groet Dirk
Re: Vloerplaten en tunnel.
Hoi Dirk,
Hoe zou die dat nou doen? Nou Dirk het is natuurlijk zaak dat je rustig blijft. Je neemt een koffie en een gevulde koek en verheugt je op het simpele werkje dat je staat te wachten. Je hebt alles nog maar kort geleden keurig in de verf gezet en je wilt het dus voorzichtig aanpakken.
Je schroeft de bodemplaten los. Ook de paar boutjes van het tunneltje gaan los en dan neem je het tunneltje eraf. Of toch niet......Andersom dan.....Nee dat gaat ook niet.... Je haalt een knokkel open aan het scherpe plaatwerk.... De verf is inmiddels lelijk beschadigd omdat je al een paar, bijna mogelijkheden, hebt willen forceren. De kachelaansluitingen beginnen door het steeds woestere geruk aan het tunneltje al een beetje te lekken. Nu zit je hele hand klem tussen het tunneltje en de kachel. Ondertussen probeer je met de andere hand de handrem uit de weg te duwen. Je stoot daarbij de gloeiend hete koffie om en zit met je knie in de prak van koffie met vulkoek. Zweet loopt je ogen in en in een waas begin je nu in paniek echt te @!#$ waarbij het tunneltje losschiet en tegen je lip slaat die onmiddelijk opzwelt. Ziedend ben je inmiddels en het kan je ook niets meer schelen wat er nu wel en niet geverfd was en je schopt nog een paar keer hard tegen de autoband van je grote vriend de landterfanter, daarbij je grote teen verstuikend.
Heerlijk man, het voorrecht om aan "Britain's finest" te mogen sleutelen.
Groet,
Henk de Witte
Hoe zou die dat nou doen? Nou Dirk het is natuurlijk zaak dat je rustig blijft. Je neemt een koffie en een gevulde koek en verheugt je op het simpele werkje dat je staat te wachten. Je hebt alles nog maar kort geleden keurig in de verf gezet en je wilt het dus voorzichtig aanpakken.
Je schroeft de bodemplaten los. Ook de paar boutjes van het tunneltje gaan los en dan neem je het tunneltje eraf. Of toch niet......Andersom dan.....Nee dat gaat ook niet.... Je haalt een knokkel open aan het scherpe plaatwerk.... De verf is inmiddels lelijk beschadigd omdat je al een paar, bijna mogelijkheden, hebt willen forceren. De kachelaansluitingen beginnen door het steeds woestere geruk aan het tunneltje al een beetje te lekken. Nu zit je hele hand klem tussen het tunneltje en de kachel. Ondertussen probeer je met de andere hand de handrem uit de weg te duwen. Je stoot daarbij de gloeiend hete koffie om en zit met je knie in de prak van koffie met vulkoek. Zweet loopt je ogen in en in een waas begin je nu in paniek echt te @!#$ waarbij het tunneltje losschiet en tegen je lip slaat die onmiddelijk opzwelt. Ziedend ben je inmiddels en het kan je ook niets meer schelen wat er nu wel en niet geverfd was en je schopt nog een paar keer hard tegen de autoband van je grote vriend de landterfanter, daarbij je grote teen verstuikend.
Heerlijk man, het voorrecht om aan "Britain's finest" te mogen sleutelen.
Groet,
Henk de Witte
Re: Vloerplaten en tunnel.
De laatste keer dattik 'm open had gehaald kwam de tunnel bijna dubbelgevouwen van de versnellingspook af na met 2 man een kleine 2 minuten te staan @!#$...
Man wat word ik dan woest alssie steeds blijft klemmen.Grrrrr
Been there....done that.....hated it !
Groet'n,
Jos.
Man wat word ik dan woest alssie steeds blijft klemmen.Grrrrr
Been there....done that.....hated it !
Groet'n,
Jos.
Re: Vloerplaten en tunnel.
Ja, hahaha, zo ongeveer ging het . Je wilt dus zeggen dat er geen alternatieve manier is behalve die hele handrem en kachel te demonteren ?
Eind volgende week mag misschien het verband van de handen en over een week of 6 m'n teen uit het gips. Het leven van een Landroverrijder gaat niet altijd over rozen. Maar des te groter is het gevoel van euforie als ie dan weer rijdt, al is 't dan met een verkreukeld tunnelbakkie.
Groet Dirk
Eind volgende week mag misschien het verband van de handen en over een week of 6 m'n teen uit het gips. Het leven van een Landroverrijder gaat niet altijd over rozen. Maar des te groter is het gevoel van euforie als ie dan weer rijdt, al is 't dan met een verkreukeld tunnelbakkie.
Groet Dirk
Re: Vloerplaten en tunnel.
Heb in het verleden een lightweight gehad met hetzelfde euvel.
Moest om het fatsoenlijk te demonteren toen wel de kachel eraf halen.
Is op zich niet verschrikkelijk veel werk en je doet het toch niet iedere dag?
Groet,
Jan
Moest om het fatsoenlijk te demonteren toen wel de kachel eraf halen.
Is op zich niet verschrikkelijk veel werk en je doet het toch niet iedere dag?
Groet,
Jan
Re: Vloerplaten en tunnel.
Als het niet anders kan, waarom maak je het dan niet makkelijker. Zaag hem door midden en zorg dat je hem dan in twee delen los kunt nemen. De twee delen bevestig je dan met een strip en boutjes weer aan elkaar. Omdat ik bij het olieverversen van de V-bak niet de beide vloerdelen en de tunnel wilde weghalen en ik het vullen van de bak via het boutje aan de zijkant een k-werk vond heb ik boven in de tunnel een rond gat gemaakt met een luikje. Ik vul de bak nu gewoon via het ontluchtingsplaatje. Gaat een stuk makkelijker.
Kom het is een landrover. Die heb je om hem helemaal naar eigen wens aan te passen.
Arnold.
Re: Vloerplaten en tunnel.
Hoi,
Ken het probleem , en omdat ik de laatste tijd nogal eens een motortje wisselde heb ik de volgende oplossing bedacht waarbij de kachel kan blijven zitten.
De kleine plaat die onder de kachel zit dus tussen de tunnelplaat en het schutbord gewoon doormidden zagen.
Je kan hem dan van 2 kanten tussen de kachel en plaat uitschuiven en dan de grote tunnelplaat eruitwippen zonder te wringen.
succes...............Henk
Ken het probleem , en omdat ik de laatste tijd nogal eens een motortje wisselde heb ik de volgende oplossing bedacht waarbij de kachel kan blijven zitten.
De kleine plaat die onder de kachel zit dus tussen de tunnelplaat en het schutbord gewoon doormidden zagen.
Je kan hem dan van 2 kanten tussen de kachel en plaat uitschuiven en dan de grote tunnelplaat eruitwippen zonder te wringen.
succes...............Henk