66% legaal?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
kees

66% legaal?

Bericht door kees »

Geachte lezer,

Ik ben van plan een wegenbelastingvrije rangerover te kopen. De auto moet als ik het goed begrijp 66% origineel zijn dus; of de aandrijflijn of de carosserie of het chassis vervangen. Toch zie ik regelmatig rangerovers te koop waarbij de carosserie en aandrijflijn is vervangen!
Is dit legaal of loop ik het risico een illegale auto te kopen, ondanks dat er een rdw kentekenbewijs bij zit en een taxatie rapport?
Ik hoop dat u mij hier meer over kunt vertellen.

M.V.G. C.A.Kleef
Aad Koene

Re: 66% legaal?

Bericht door Aad Koene »

Beste Kees Kleef,

De auto dient voor 2/3 deel te bestaan uit de auto waarvan het kenteken is.
De exacte informatie hierover staat op <www.rdw.nl/ned/07_wetgeving/start.asp?pagina=inhoud.htm> en met dien verstande dat de identiteit van betreffende delen aan te tonen is.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Aad Koene

Re: hersteld bericht

Bericht door Aad Koene »

Beste Kees Kleef,

De auto dient voor 2/3 deel te bestaan uit het voertuig waarvan het kenteken is.
De exacte informatie hierover staat op www.rdw.nl/ned/07_wetgeving/start.asp?pagina=inhoud.htm en met dien verstande dat de identiteit van de betreffende delen aan te tonen is.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Dennis101

Re: hersteld bericht

Bericht door Dennis101 »

Er zijn vele voorbeelden van Range Rovers waarvan slechts het chassis (nummer) nog van de originele auto is, deze zijn niet legaal. Er zijn ook al meerdere gevallen bekend waarbij de belastingdienst een controle heeft uitgevoerd, met in de gunstigste gevallen slechts een naheffing van de houderschapsbelasting.

Dennis B.
Plaats reactie