Weber of niet
Weber of niet
Mijn defender 110 V 8 rookt en zuipt als een oude vent. Hele wolken hangen er achter mij als ik wat gas geef en zij doet nu zo'n maximaal 300 km op een volle tank. Nu wordt mij geadviseerd de carburateur te vervangen voor een Weber met vier uitgangen.... Behalve dat voorgenoemde problemen over zijn krijgt zij ook nog zo'n 20 % meer vermogen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Graag jullie reactie.
Groeten Michel Makker.
Groeten Michel Makker.
Re: Weber of niet
Je zou het ook eens met nieuwe naalden in de carburateurs kunnen proberen.
Sneller klaar en voor minder geld.
Jos
Sneller klaar en voor minder geld.
Jos
Re: Weber of niet
Even vlug uitgerekend kom ik bij jou op een verbruik van 1:3,8 dit is veel te veel voor een 110 V8, mijn 101 fc ambu haalt deze cijfers ook bijna (na 3 jaar stilstand).
Volgens mij wordt het al een stuk beter als je de carburateurs reviseert, maar het belangrijkste is dat de carburateurs goed afgesteld, en gesynchroniseerd worden.
Zoals Jos al vermelde is dit stukken goedkoper, en de Stromberg 175 CD's kunnen gebruikt worden op de V8 tot vermogens van 250 PK, dus die zijn zeker niet te klein als je later meer vermogen zoekt.
Dennis B.
Volgens mij wordt het al een stuk beter als je de carburateurs reviseert, maar het belangrijkste is dat de carburateurs goed afgesteld, en gesynchroniseerd worden.
Zoals Jos al vermelde is dit stukken goedkoper, en de Stromberg 175 CD's kunnen gebruikt worden op de V8 tot vermogens van 250 PK, dus die zijn zeker niet te klein als je later meer vermogen zoekt.
Dennis B.
Re: Weber of niet
Beste Jos en Dennis,
Bedankt voor jullie reactie, mijn bestaande (originelen) carburateur is versleten. Hij staat momenteel het meest zuinig afgesteld en dan nog neemt hij veel te veel brandstof. Als ik een beetje harder rijd dan 95 km per uur stinkt de auto ook enorm naar een soort verbrande olie. Mijn garage sluit niet uit dat dat ook met die versleten carburateur te maken heeft. De keuze is dus nieuwe originelen of b.v. die Weber, in prijs scheelt dat niet zo veel ongeveer 150 euro. Ik hoop dat er nog iemand reageert die zo'n Weber in zijn/haar auto heeft.
Groeten Michel Makker
Bedankt voor jullie reactie, mijn bestaande (originelen) carburateur is versleten. Hij staat momenteel het meest zuinig afgesteld en dan nog neemt hij veel te veel brandstof. Als ik een beetje harder rijd dan 95 km per uur stinkt de auto ook enorm naar een soort verbrande olie. Mijn garage sluit niet uit dat dat ook met die versleten carburateur te maken heeft. De keuze is dus nieuwe originelen of b.v. die Weber, in prijs scheelt dat niet zo veel ongeveer 150 euro. Ik hoop dat er nog iemand reageert die zo'n Weber in zijn/haar auto heeft.
Groeten Michel Makker
Re: Weber of niet
Michel,
als je heel snel bent kun je bij www.british4x4.nl nog bieden op twee strombergs stond gisteren nog op 15 euro of zo.
Je hebt nu nog 2 uur de tijd zag ik net.
Dennis B.
als je heel snel bent kun je bij www.british4x4.nl nog bieden op twee strombergs stond gisteren nog op 15 euro of zo.
Je hebt nu nog 2 uur de tijd zag ik net.
Dennis B.
Re: Weber of niet
Michel,
voordat je jezelf een berg kosten op je hals gaat halen even het volgende.
Onze bloemrijke Nederlandse taal wordt in de volksmond nogal eens geweld aan gedaan.
Een carburateur kan niet verslijten, de naalden en sproeiers daarentegen wel.
En daar hebben ze revisiesetjes voor uitgevonden die vele malen goedkoper zijn dan een nieuwe carburateur.
Wat jou garagehouder eigenlijk probeert te zeggen is:
"De naalden en sproeiers van je carburateur zijn versleten en ik heb geen zin om daar iets aan te doen en als je wilt dat ik het wel doet kost het je te veel geld want ik heb een nogal hoog uurloon"
Met andere woorden: koop/bestel een revisieset en trek er een vrije zondag voor uit en je auto loopt weer als een zuinig zonnetje (en jij bent de lachende derde).
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
voordat je jezelf een berg kosten op je hals gaat halen even het volgende.
Onze bloemrijke Nederlandse taal wordt in de volksmond nogal eens geweld aan gedaan.
Een carburateur kan niet verslijten, de naalden en sproeiers daarentegen wel.
En daar hebben ze revisiesetjes voor uitgevonden die vele malen goedkoper zijn dan een nieuwe carburateur.
Wat jou garagehouder eigenlijk probeert te zeggen is:
"De naalden en sproeiers van je carburateur zijn versleten en ik heb geen zin om daar iets aan te doen en als je wilt dat ik het wel doet kost het je te veel geld want ik heb een nogal hoog uurloon"
Met andere woorden: koop/bestel een revisieset en trek er een vrije zondag voor uit en je auto loopt weer als een zuinig zonnetje (en jij bent de lachende derde).
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Weber of niet
Nog even wat,
Voor een Weber 4-barrel carb heb je volgens mij een ander inlaatspruitstuk nodig.
Zie voor info: www.v8engines.com
Dennis B
Voor een Weber 4-barrel carb heb je volgens mij een ander inlaatspruitstuk nodig.
Zie voor info: www.v8engines.com
Dennis B
Re: Weber of niet
Aad,
Carburateurs kunnen wel degelijk slijten, als de asjes ruimte gaan krijgen in het huis, of de zuigers (Stromberg/SU) in het huis ruimte krijgen is hier ook met een revisieset niets van te maken.
Dennis B.
Carburateurs kunnen wel degelijk slijten, als de asjes ruimte gaan krijgen in het huis, of de zuigers (Stromberg/SU) in het huis ruimte krijgen is hier ook met een revisieset niets van te maken.
Dennis B.