Kleur Defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
D. Buijs

Kleur Defender

Bericht door D. Buijs »

Maakt het bij aanschaf van een nieuwe Defender uit welke kleur je neemt? i.v.m. inruil over een jaar of 3?

Ik twijfel tussen Conniston green en Caledonian Blue, beide niet-metallic.

Conniston green heet tegenwoordig trouwens Belize Green.
Ronald

Re: Kleur Defender

Bericht door Ronald »

Dat moet je eigenlijk bij de dealer vragen.... Over drie jaar is er trouwens een nieuw model Defender en dat zal van meer invloed zijn op de inruilwaarde dan de kleur.
De niet-metallic kleuren van Land Rover zijn in mijn optiek veel mooier dan de vale standaardkleuren, dus wanneer ik een gebruikte Defender zou moeten kopen, zou ik voor een metallic meer geld over hebben.
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Ik vind dat op een Defender geen metallic lak hoort. Metallic lak is voor luxe auto's. Defenders moeten vol modder zitten..
En inderdaad lijkt me het aankomende nieuwe defender model meer een bedreiging voor de inruilwaarde dan de kleur.

Bjorn
(overigens... ik zou een blauwe nemen. ;-) )
Hugo

Bericht door Hugo »

Ik heb net een nieuwe Defender Black gekocht. Zoals de naam al doet vermoeden is de kleur Java Black. Dit is (in ieder geval voor mij) ook een mooie kleur waarvan er niet al te veel rondrijden. Het nieuwe model zal inderdaad veel meer invloed hebben op de inruilprijs dan de kleur maar je moet je wel beseffen dat er een heleboel mensen rondlopen die denken/vinden dat een Defender 'Groen met een wit dak' moet zijn. Als je je overigens echt bezorgd maakt over de inruilprijs dan zou ik ueberhaupt geen Defender kopen, ik denk dat deze vrij forse afschrijvingen kennen als je ze in moet ruilen.
Plaats reactie