Mobiele douche!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michel

Mobiele douche!

Bericht door Michel »

Ik weet het, ik weet het. Er is al heel veel over geschreven. Maar het is nog steeds niet verholpen. Zoals schijnbaar alle laro's lekt de mijne water. En niet zo'n beetje ook. Vooral aan de bijrijderskant, net onder de dakgoot, komt het naar binnen gesijpeld. Of liever gezegd: gestort! Ik heb mijn goot al dichtgekit, nieuwe deurrubbers, iemand ernaar laten kijken die er meer van weet, in de auto gezeten met de spuit met water erop,.. Kortom; wie helpt mij van deze mobiele douche af!! Ik zou niet weten waar al dat water vandaan komt. Heeft iemand tips, het zelf meegemaakt (wat heel waarschijnlijk is), De Oplossing; laat het even weten. Want ook al hoort het bij een Laro (een klein beetje water vind ik ook heel niet erg), douchen doe ik het liefst met warm water.

Alvast enorm bedankt.

groeten van michel
LR 'Grohe' 90
Lara C.

Re: Mobiele douche! Voor dwergen!

Bericht door Lara C. »

Ik heb ook een mobiele douche maar dan voor dwergen................
Ben er niet blij mee krijg erg natte voeten. Links naast het dashboard zitten 3 bouten boven elkaar en hij lekt als een tierelier via de onderste van die 3.
Het is een 110 uit oktober 2001, weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Het zou fijn zijn, want badderen doe ik wel in mijn pickup bakkie!!

Lara C.

p.s. hij heeft er nog nooit last van gehad sinds gisteren ineens, zou het iets te maken kunnen hebben met de droogte van de afglopen tijd ??
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Als ik er zelf last van zou hebben zou ik het een en ander proberen met vloeibare pakking of kit.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Aad Koene

Re: Mobiele douche!

Bericht door Aad Koene »

Michel,

Vooropgesteld dat het heel moeilijk is om een Land Rover water- en oliedicht te krijgen is zijn er een aantal zaken waar je aandacht aan kunt besteden om het probleem te verminderen.

- als het een Stawag is de rubbers van de luchtkleppen nazien/vervangen
- de rubbers tussen het dak en de zijkanten nazien/vervangen
- de rubbers tussen het dak en de voorruit nazien/vervangen
- de deurrubbers nazien/vervangen
- kijken of de deurrubbers goed op elkaar aansluiten
- kijken of de deuren goed sluiten
- een dun schuimrubbertape op de binnenrand van de deur aanbrengen
- de rubbers en afdichting van de deurruiten nazien/vervangen
- de kit/rubbers van de voorruiten nazien/vervangen
- het dak nazien op ontverwachtte gaten en gaatjes
- de rubbers van de ventilatieroosters nazien/vervangen
- de rubbers en bussen van de tropendak bevestiging vervangen

Als je al deze zaken waterdicht gemaakt hebt kan het waarschijnlijk alleen nog door de onderzijde naar binnen komen.
Mocht er dan nog water van boven komen kun je altijd nog een paraplu meenemen.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Als ik het goed begrijp zijn dit de bouten waarmee de raamscharnieren gemonteerd zijn?
Losdraaien en voorzien van een drukvaste nylonring kan wel een soelaas bieden maar eerst kijken of het water wel werkelijk daardoor naar binnen komt, het kan ook op een andere plaats binnenkomen (bijvoorbeeld de raamrubbers) en die plek alleen gebruiken als afvoer.

Lara C.

Bericht door Lara C. »

Dank je we zullen eens gaan kijken !
Wat kan er gaan roesten vanaf die bout en waar het langs naar beneden sijpelt tot aan de grond ?
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Alles wat ijzer heet en het water op zijn weg naar beneden tegen komt.

Michel

Bericht door Michel »

We gaan gewoon verder zoeken. Bedankt voor je tips! Ik ga elk stukje rubber bekijken en/of vervangen. Ik streef ernaar om de eerste waterdichte Laro te rijden in den Nederlande! Ondertussen heb ik mijn water abonnement voor thuis opgezegd. We gaan nu gezellig met z'n drieën in de auto zitten als het regent. Hou ik geld over om de auto een ander kleurtje te geven...

groeten van Michel
LR90
Arie

Bericht door Arie »

Olá,

Mijn 88 lekt alleen maar aan de bijrijders kant (niet zo zuinig ook) en het loopt er
beneden gelijk weer uit. Bij regenachtig weer verwijder ik alleen de vloermat.

Gisteren bij de Sh*ll getankt en daar waren golfparaplu's in de aanbieding
voor maar 2 Euro. Gelijk maar 2 in de Laro gedumpt.

Lekkage maar voor lief nemen, is vechten tegen de bierkaai en gelukkig regent
het hier niet zo vaak.

Groetjes uit een zonnig Papendrecht,

Arie
SIII 88 enz
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Wij Nederlanders vechten al eeuwen tegen het water en nog steeds zijn er overstromingen. Het is dwijlen met de kraan open.

Waarom nog langer vechten tegen de lekkages in een Laro. Ze worden al meer dan 50 jaar gemaakt en ik begrijp dat veel Defenders ook nog lekken!!!!!!!!!!!

Jeroen
Plaats reactie