Beslaan van meters?
Beslaan van meters?
Heb een rare vraag. Het is me namelijk opgevallen dat als ik na een tijdje te hebben gereden dat achter het glas van de brandstof meter witte uitslag onstond. Na verloop van tijd gebeurd hetzelfde bij te temperatuurmeter en zie je bij de brandstofmeter )achter het glas kleine druppeltjes onstaan. Wat Is dit en is dit goed? Heb ook het idee dat mijn brandstofmeter blijft hangen of anders loopt hij erg zuining. Kan iemand mij hier een antwoord op geven.
Re: Beslaan van meters?
heb ik ook.
Gewoon meter eruit halen en een dagje op de kachel met de opening van het lampje naar boven.
ben je er weer lange tijd vanaf.
Gewoon meter eruit halen en een dagje op de kachel met de opening van het lampje naar boven.
ben je er weer lange tijd vanaf.
Re: Beslaan van meters?
En dan de meter even goed ontvetten aan de binnenzijde met veel dreft en een dun laagje dreft achter laten (laten drogen) waardoor ze minder snel beslaan (net als bij voorruiten en zonnebrillen....Dit alles in hetgeval je er natuurlijk wel bij kan, want natte meters lijkt mij geen goede?
Groetjes Bowy
Groetjes Bowy
glaasje er uit ???
ik denk dat dit weer een algemeen kwaaltje is van landrover.
je komt altijd weer voor verrassingen te staan.
ik heb er ook last van , hoe krijg je netjes het glaasje er uit ???
je komt altijd weer voor verrassingen te staan.
ik heb er ook last van , hoe krijg je netjes het glaasje er uit ???
Re: glaasje er uit ???
Klok aan de achterkant openschroeven, binnenwerk eruit halen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Aad, moeten je lampen nog aangesloten worden ??
Ik heb vandaag tijd en moet toch ook nog effe bij Ron langs dus ik ben in de buurt
Ik heb vandaag tijd en moet toch ook nog effe bij Ron langs dus ik ben in de buurt
Graag, Aad
Ik ben bij Ron (tot 15:00 uur) en heb Tink bij me.
Ik ben bij Ron (tot 15:00 uur) en heb Tink bij me.
hier heeft mijn klokje ook last van. dit komt doordat de kruisspoelmeters voor brandstof, water- en olie temp. behoorlijk wat warmte afgeven.
het randje wat het glas vast houd zit met een soort bajonet sluiting op de klok. even goed kijken, stukkie draaien en open is'ie.
dan leg je hem een paar dagen op de hete verwaring en schroef je hem weer in elkaar. dan rijd je in de koele ochtend weg..... en je hebt er weer net zoveel last van.
probleem is niet echt op te lossen. dit komt doordat door de behoorlijk temp verschillen in de klok (warmte spoelen + zonnige dag) de lucht uitzet en daana weer afkoelt. dan komt er weer verse lucht in waar altijd wat vocht in zit.
het ruitje beslaat dus voornamelijk door het grote temperatuurverschil.
definitieve oplossing: meters niet aansluiten of moderene digital metertjes maar dat wi je NATUURLIJK niet.
ik heb dus ook een poging gedaan het probleem op te lossen maar ik leef er nu gewoon mee...
succes,
Yuri
SIII 109D
het randje wat het glas vast houd zit met een soort bajonet sluiting op de klok. even goed kijken, stukkie draaien en open is'ie.
dan leg je hem een paar dagen op de hete verwaring en schroef je hem weer in elkaar. dan rijd je in de koele ochtend weg..... en je hebt er weer net zoveel last van.
probleem is niet echt op te lossen. dit komt doordat door de behoorlijk temp verschillen in de klok (warmte spoelen + zonnige dag) de lucht uitzet en daana weer afkoelt. dan komt er weer verse lucht in waar altijd wat vocht in zit.
het ruitje beslaat dus voornamelijk door het grote temperatuurverschil.
definitieve oplossing: meters niet aansluiten of moderene digital metertjes maar dat wi je NATUURLIJK niet.
ik heb dus ook een poging gedaan het probleem op te lossen maar ik leef er nu gewoon mee...
succes,
Yuri
SIII 109D