Wij hebben een 88 leightweight , en willen binnenkort omkeuren naar geel, en dan dus ook iets verzinnen om de kinderen mee te nemen, voor kunnen we standaard autogordels aan de rollbar lassen (rollbar zat al in de auto) maar voor achter hebbn we nog geen oplosssing.. iemand met kinderen en een lightweight die hier een oplossing voor heeft.
we hebben een origineel bankje dat in de rij richting geplaatst kan worden
alvast bedankt johan en esther
Autogordels
Re: Autogordels
Hoi Johan en Esther,
Je bedoelt je hebt het standaardbankje wat normaal in de lightweight zit? Zoals ook in mijn lightweight.... Dat lijkt me toch niet zo veilig voor kinderen ook al zou je er gordels op bevestigen omdat gordels volgens mij meer bedoeld zijn om een persoon op zijn plek te houden bij voornamelijk frontale botsingen (te zorgen dat je niet door de voorruit gaat)... nu zou je dan heel scheef uit de gordel kunnen vliegen... en ik zou er niet eens aan willen denken wat voor klap je nek te voorduren krijgt als je zijdelings door de auto schuift, omdat je nekspieren in voor achter beweging sterker zijn dan zijdelings (los van het feit dat het zulke versnellingen/vertragingen kunnen zijn die je nekspieren niet eens kunnen opvangen, en een gordel die over je schouder gaat als een scheermes je nek kan opensnijden). Maar ja het is een militair voertuig met wat verouderde eisen kwa veiligheid. Gelukkig met wat gewicht en erg stevig en geen hoge topsnelheid.
Dit mag misschien wel klinken als een horror senario's.. maar ja je wilt toch gordels om je kinderen te beschermen tegen onheil.... Dus dan denk ik da tje ook heel doordacht te werk moet gaan.
Ik zou voor de kinderen een andere constructie maken met desnoods 2 gewone autostoelen of een bank met hoofdsteunen Het probleem dan is de toch wat hoge laadvloer. Ik denk als je wat handig bent zal de constructie niet zulke problemen opleveren. Ik heb zelf voor mijn lightweight ook zitten denken om wat meer rug en hoofdsteun te fabriceren voor de voorstoelen. ikzelf heb vrijstelling voor gordels maar wil ze er ook ooit wel inhebben. Vooral met terreinrijden vindt ik ze wel handig. Ok... volgens mij heb ik niet veel oplossingen gegeven maar alleen maar meer vragen verzonnen.
Ik zou ook standaard oordoppen aanschaffen voor de kinderen als je er toch mee op pad gaat.... want met die ongedempte geluidsnivo's in een lightweight kan je volgens mij al na 8 minuten gehoorbeschadiging oplopen... En je hebt maar één gehoor. Ik kan het weten ik ben ook al meer dan de helft kwijt geraakt en ik draag ook oordoppen als ik ga rijden. Ik wil zelf nog eens de geluidsnivo's meten met een decibel meter en dan de auto isoleren en de boel nog eens meten. We hebben wel eens onderzoek gedaan naar baby's in een couveuse die een geluidsnivo van 58 dBa had wat vroeger heel normaal was, die baby's kunnen er gehoorbeschadiging aan overhouden. Maar dat komt omdat het gehoor nog niet goed ontwikkeld is. Tegenwoordig zijn couveuses 46 tot 48 dBa gelukkig. Maar dit was weer een zijsprong.... Ik denk dat het in mijn Lightweight bij 85 km/uur zeker wel 85 dBa is.
Ok... ik ga maar eens stoppen voordat ik straks 20 kantjes heb getypt...
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977
[people.zeelandnet.nl]
Je bedoelt je hebt het standaardbankje wat normaal in de lightweight zit? Zoals ook in mijn lightweight.... Dat lijkt me toch niet zo veilig voor kinderen ook al zou je er gordels op bevestigen omdat gordels volgens mij meer bedoeld zijn om een persoon op zijn plek te houden bij voornamelijk frontale botsingen (te zorgen dat je niet door de voorruit gaat)... nu zou je dan heel scheef uit de gordel kunnen vliegen... en ik zou er niet eens aan willen denken wat voor klap je nek te voorduren krijgt als je zijdelings door de auto schuift, omdat je nekspieren in voor achter beweging sterker zijn dan zijdelings (los van het feit dat het zulke versnellingen/vertragingen kunnen zijn die je nekspieren niet eens kunnen opvangen, en een gordel die over je schouder gaat als een scheermes je nek kan opensnijden). Maar ja het is een militair voertuig met wat verouderde eisen kwa veiligheid. Gelukkig met wat gewicht en erg stevig en geen hoge topsnelheid.
Dit mag misschien wel klinken als een horror senario's.. maar ja je wilt toch gordels om je kinderen te beschermen tegen onheil.... Dus dan denk ik da tje ook heel doordacht te werk moet gaan.
Ik zou voor de kinderen een andere constructie maken met desnoods 2 gewone autostoelen of een bank met hoofdsteunen Het probleem dan is de toch wat hoge laadvloer. Ik denk als je wat handig bent zal de constructie niet zulke problemen opleveren. Ik heb zelf voor mijn lightweight ook zitten denken om wat meer rug en hoofdsteun te fabriceren voor de voorstoelen. ikzelf heb vrijstelling voor gordels maar wil ze er ook ooit wel inhebben. Vooral met terreinrijden vindt ik ze wel handig. Ok... volgens mij heb ik niet veel oplossingen gegeven maar alleen maar meer vragen verzonnen.
Ik zou ook standaard oordoppen aanschaffen voor de kinderen als je er toch mee op pad gaat.... want met die ongedempte geluidsnivo's in een lightweight kan je volgens mij al na 8 minuten gehoorbeschadiging oplopen... En je hebt maar één gehoor. Ik kan het weten ik ben ook al meer dan de helft kwijt geraakt en ik draag ook oordoppen als ik ga rijden. Ik wil zelf nog eens de geluidsnivo's meten met een decibel meter en dan de auto isoleren en de boel nog eens meten. We hebben wel eens onderzoek gedaan naar baby's in een couveuse die een geluidsnivo van 58 dBa had wat vroeger heel normaal was, die baby's kunnen er gehoorbeschadiging aan overhouden. Maar dat komt omdat het gehoor nog niet goed ontwikkeld is. Tegenwoordig zijn couveuses 46 tot 48 dBa gelukkig. Maar dit was weer een zijsprong.... Ik denk dat het in mijn Lightweight bij 85 km/uur zeker wel 85 dBa is.
Ok... ik ga maar eens stoppen voordat ik straks 20 kantjes heb getypt...
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977
[people.zeelandnet.nl]
Re: Autogordels
Ik heb hier ook aan zitten denken, en kwam op het volgende:
Onder de bank, zeg maar in de wielkast, een stalen of rvs constructie bestaande uit een tweetal kokers als montagebeugel voor de erboven liggende gordel bevestigingspunten, en een vlakke plaat van een dikte van ongeveer 4 a 5mm om voor de oppervlaktevlakte (tegen) druk te zorgen. Ik zal een schets maken voor alle duidelijkheid als jullie dat willen.
Groetjes Mike
Onder de bank, zeg maar in de wielkast, een stalen of rvs constructie bestaande uit een tweetal kokers als montagebeugel voor de erboven liggende gordel bevestigingspunten, en een vlakke plaat van een dikte van ongeveer 4 a 5mm om voor de oppervlaktevlakte (tegen) druk te zorgen. Ik zal een schets maken voor alle duidelijkheid als jullie dat willen.
Groetjes Mike
Re: Autogordels
Hier is dus een schets:
LWachtergordelophanging.gif --> mod_embed_images_loadimage('126c5effad516945fd359f29ef7de6d6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.geocities.com%2Fjackalsquadron%2FLWachtergordelophanging.gif', 'http://www.geocities.com/jackalsquadron/LWachtergordelophanging.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.geocities.com%2Fjackalsquadron%2FLWachtergordelophanging.gif', '', 6057490, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LWachtergordelophanging.gif --> mod_embed_images_loadimage('126c5effad516945fd359f29ef7de6d6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.geocities.com%2Fjackalsquadron%2FLWachtergordelophanging.gif', 'http://www.geocities.com/jackalsquadron/LWachtergordelophanging.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.geocities.com%2Fjackalsquadron%2FLWachtergordelophanging.gif', '', 6057490, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Autogordels
Bedankt voor de schets, alleen mijn bankje staat dwars tuusen de wielkasten, maar ik ga nog wel ff kijken
vriendelijk dank,
johan en esther (en kids)
vriendelijk dank,
johan en esther (en kids)