Hmm afgelopen zondag heel druk bezig geweest om de Disco te verhogen met blokjes en nwe schokdempers van Bilstein gemonteerd (bedankt Ron en Hendrik!).
Nu wil het zo dat op de een of andere manier de uitlijning niet geheel meer vlekkeloos is terwijl je hier eigenlijk niets aan verandert (of toch?)
Een weekend eerder heb ik de Disco laten uitlijnen ivm nwe gemonteerde stuurkogels en alles liep als een zonnetje en het stuur strilde niet meer en stond weer heerlijk recht.
Als ik nu rechtuit wil rijden, moet ik helaas het stuur weer "scheef" houden, wat niet helemaal de bedoeling is! Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft en wat het misschien kan zijn?
(sorry Ron, ik weet dat je in Almere bent met vele anderen, anders had ik je het eerst gevraagd..)
klein probleempje......
Re: klein probleempje......
Hoi Jan-Cor
Ik weet niet precies hoe het bij een Disco zit maar als ik mijn SIII verhoog wordt de stuurstang tussen het chassis (stuurrelais of hulpstuurhuis) en de vooras naar verhouding korter (omdat hij schuiner komt te staan), hierdoor gaat het stuur scheef staan (bij mij naar rechts) terwijl de sporing nog steeds goed is.
Zou dit bij jou aan de hand kunnen zijn.
Groet, Hendrik
p.s. nog nattigheid overgehouden aan de Prikkersdag?
Ik weet niet precies hoe het bij een Disco zit maar als ik mijn SIII verhoog wordt de stuurstang tussen het chassis (stuurrelais of hulpstuurhuis) en de vooras naar verhouding korter (omdat hij schuiner komt te staan), hierdoor gaat het stuur scheef staan (bij mij naar rechts) terwijl de sporing nog steeds goed is.
Zou dit bij jou aan de hand kunnen zijn.
Groet, Hendrik
p.s. nog nattigheid overgehouden aan de Prikkersdag?
Re: klein probleempje......
Jan-Cor en Hendrik,
Bij een Disco werkt het precies zo, met het verschil dat er geen hulpstuurhuis is. Het principe blijft echter gelijk, door het verder uitveren in ruststand zal de stuurstang eigenlijk (theoretisch) iets langer moeten zijn. Maar het verschil is klein genoeg zodat het volstaat om de stang wat verder uit te draaien, en misschien heb je het geluk dat het volstaat om het stuur 1 tandje te verzetten.
Door het verhogen zal bij de Disco ook de fusee helling iets veranderen (iets steiler), maar dat is waarschijnlijk niet merkbaar.
Dennis B.
Bij een Disco werkt het precies zo, met het verschil dat er geen hulpstuurhuis is. Het principe blijft echter gelijk, door het verder uitveren in ruststand zal de stuurstang eigenlijk (theoretisch) iets langer moeten zijn. Maar het verschil is klein genoeg zodat het volstaat om de stang wat verder uit te draaien, en misschien heb je het geluk dat het volstaat om het stuur 1 tandje te verzetten.
Door het verhogen zal bij de Disco ook de fusee helling iets veranderen (iets steiler), maar dat is waarschijnlijk niet merkbaar.
Dennis B.