Swivels vervangen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk

Swivels vervangen

Bericht door Henk »

Ik ben bezig nieuwe swivels te plaatsen en heb gelijk ook de lagers vervangen waar de as op loopt.
Hoe krijg ik echter de bus die in het lager zit van de halfshaft af zonder te beschikken over het speciale tool nr 275870 zoals Haynes zegt in 8.5.9 ???

Henk
wilberth

Re: Swivels vervangen

Bericht door wilberth »

Dat moet kunnen met elke willekeurige lagertrekker, 2 schalen gebruiken om achter de ring te zetten en trekken maar.

Nu kan ik me voor stellen dat je geen goede (lees erg lange en grote) trekker hebt. Zelf heb ik hem er met een dreveltje vanaf getikt. Die kun je niet direct achter het lager kwijt maar wel achter de schuine bus die weer achter die lagerschijf zit. Deze tik je er dus gezamelijk af.
Kijk meteen ook even of de loopring voor de kering nog goed is, deze kost ook ongeveer niks en nu heb je hem er toch af liggen.

PS als de loopring voor de kering vervangen moet worden en hij zit erg vast, dan kun je deze met een goede koudbeitel wel splijten/oprekken tot hij los is, met het lager kan dit uiteraard niet, omdat dit te hard is.

Succes, Wilberth
Henk

Bericht door Henk »

Hallo Wilberth,

Bedoel je met de schuine bus het onderdeel nr 244151 (DISTANCE PIECE FOR HALFSHAFT FRONT 1954-84) en met de loopring nr 90217398 (COLLAR FOR HALFSHAFT FRONT.) ???

Henk
Henk

Bericht door Henk »

Het is al opgelost, heb ze met de dremel een stuk ingeslepen en dan met een beitel in 2 geslagen.

Daarna de bewuste collar voorzichtig naar beneden getikt

Henk
Plaats reactie