Distributie-snaar
Distributie-snaar
Beste prikkers,
Wie kan mij helpen om te vertellen wanneer mijn distributie-snaar vervangen moet worden?
Ik heb sinds 1 maand een 110, 200tdi met 190000km. Ik heb geprobeerd om te achterhalen of er ooit een nieuwe snaar is omgegaan historie dealers, maar dat is niet gelukt. Waarschijnlijk wel maar ik heb geen bevestiging.
Nou hier komt mijn vraag???????????
Wie o wie kan voor mij kijken of er een nieuwe riem omheen moet?
Ben benieuwd, wacht met spanning op jullie reactie.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten, Jan Kok- Schiedam
Wie kan mij helpen om te vertellen wanneer mijn distributie-snaar vervangen moet worden?
Ik heb sinds 1 maand een 110, 200tdi met 190000km. Ik heb geprobeerd om te achterhalen of er ooit een nieuwe snaar is omgegaan historie dealers, maar dat is niet gelukt. Waarschijnlijk wel maar ik heb geen bevestiging.
Nou hier komt mijn vraag???????????
Wie o wie kan voor mij kijken of er een nieuwe riem omheen moet?
Ben benieuwd, wacht met spanning op jullie reactie.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten, Jan Kok- Schiedam
Re: Distributie-snaar
De interval voor een disterbutieriem is meestal 100.000 tot120.000KM, en dit geldt ook voor de V-snaar, Als je niet weet wanneer dit voor het laatst is gedaan is het altijd beter om het zekere voor het onzekere te nemen en hem gewoon te vervangen is niet zo heel veel werk 1 á 2 uur en is goed zelf te doen. vooe de koste hoef je het oon niet te laten de riem kost ongeveer 30 euro en de pakking 4 á 5 euro.
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Jan,
ik weet niet hoelang je de auto al hebt, maar ik zou zelf de snaar elke 60.000 kilometer vervangen (en dan ook meteen even de spanrol).
De vervangingstermijn van de snaar stond ooit op 100.000 kilometer (vanuit LAnd Rover), maar vanwege veel problemen (die al ontstonden bij de 2.5 N/A) is het kilometer aantal tussen de vervaningen gestaag gedaald. Ik ken dealers die al aanraden om om de 50.000 kilometer te vervangen, maar die moeten natuurlijk ook de kachel aanhouden...).
Ik heb gisteren de snaar (en spanrol) van mijn 2.5 N/A vervangen, en dat was duidelijk nodig. De binnen kant van het huis was goed zwart van de afgesleten rubberdeeltjes, en de spanrol had duidelijk ruimte in het lager (en ruisde).
Het vervangen is niet erg veel werk, ik ben alleen wel meteen afgestapt van het gebruik van losse pakkingen (die van de waterpomp was/is echt een ramp om op z'n plaats te houden bij montage.
Als je toch de distributie deksel hebt verwijderd, kan je er meteen voor kiezen om de oil-seals van de krukas en de nokkenas te vervangen.
Succes
ik weet niet hoelang je de auto al hebt, maar ik zou zelf de snaar elke 60.000 kilometer vervangen (en dan ook meteen even de spanrol).
De vervangingstermijn van de snaar stond ooit op 100.000 kilometer (vanuit LAnd Rover), maar vanwege veel problemen (die al ontstonden bij de 2.5 N/A) is het kilometer aantal tussen de vervaningen gestaag gedaald. Ik ken dealers die al aanraden om om de 50.000 kilometer te vervangen, maar die moeten natuurlijk ook de kachel aanhouden...).
Ik heb gisteren de snaar (en spanrol) van mijn 2.5 N/A vervangen, en dat was duidelijk nodig. De binnen kant van het huis was goed zwart van de afgesleten rubberdeeltjes, en de spanrol had duidelijk ruimte in het lager (en ruisde).
Het vervangen is niet erg veel werk, ik ben alleen wel meteen afgestapt van het gebruik van losse pakkingen (die van de waterpomp was/is echt een ramp om op z'n plaats te houden bij montage.
Als je toch de distributie deksel hebt verwijderd, kan je er meteen voor kiezen om de oil-seals van de krukas en de nokkenas te vervangen.
Succes
Een 200 tdi distributieriem hoeft pas bij 120000 km vervangen worden.
Iedere 50000/60000 km is gewoon geldklopperij van de dealer die zoiets voorstelt of onnodige arbeid en meestal wordt er bezuinigd op een nieuwe spanrol dus
wel altijd de spanrol en geleiderol tegelijkertijd vervangen.
In jouw geval bij 190000 km uit voorzorg vervangen zodat je er weer 120000km er tegen aan kunt.
Een 200 tdi is geen 2.5 N/A!!
Iedere 50000/60000 km is gewoon geldklopperij van de dealer die zoiets voorstelt of onnodige arbeid en meestal wordt er bezuinigd op een nieuwe spanrol dus
wel altijd de spanrol en geleiderol tegelijkertijd vervangen.
In jouw geval bij 190000 km uit voorzorg vervangen zodat je er weer 120000km er tegen aan kunt.
Absoluut waar, maar/en dat er zo'n groot verschil in levensduur zit (van distributie snaar dan) wist ik niet.
Groet
Absoluut waar, maar/en dat er zo'n groot verschil in levensduur zit (van distributie snaar dan) wist ik niet.
Groet
Sterker nog de levensduur van de distributieriem van de 2.5 N/A is hetzelfde!
groetjes Frank
groetjes Frank
Dan wil, of moet ik je toch echt tegenspreken:
Land Rover begon ooit met een onderhouds/vervangingsinterval van 100.000.
Na (vaak) schade is mijn dat getal steeds kleiner gaan maken.
Ik raad zelf die 60.000 kilometer aan, en zou zeker niet boven de 80.000 kilometer komen.
Groet
Land Rover begon ooit met een onderhouds/vervangingsinterval van 100.000.
Na (vaak) schade is mijn dat getal steeds kleiner gaan maken.
Ik raad zelf die 60.000 kilometer aan, en zou zeker niet boven de 80.000 kilometer komen.
Groet
Gewoon vervangen....compleet met spanrol etc.Een gebroken riem betekend meestal einde motor en Landrover motoren zijn niet goedkoop